Jultråden 2019

För att spinna vidare på grantemat, när tar ni in granen?
Jag är uppvuxen med att granen huggs dagen innan julafton, och kläs på kvällen. Världens sämsta tradition tycker jag, för då hinner vi ju inte njuta av den innan jag är less på julen generellt. Så nu kör vi att granen får komma in runt Lucia, då hinner den inte börja barra innan det är dags att hiva ut den, och så hinner vi längta lite.

Vi brukade också ta in den dagen innan julafton när jag var liten, möjligtvis 22a. Nu när jag är vuxen vill jag dock njuta av granen länge innan jul, det är den tiden som är den bästa! Vi tar därför in granen redan första advent, det funkar eftersom jag och min sambo åker hem till respektive föräldrar till jul så granen behöver inte hålla hela vägen.
 
Åh jag minns inte vad den heter men den är stor och tung och platt och man fyller den med mycket mer vatten än en liten vanlig fot. Köpte den på Ica, ska se om jag hittar bild. Den är jättebra och så stadig dessutom!
Den här, tror jag!
 

Bifogade filer

  • D17CB40D-5D14-4387-9115-3397BD4112D1.jpeg
    D17CB40D-5D14-4387-9115-3397BD4112D1.jpeg
    67 KB · Visningar: 48
Jag och sambon har önskat oss varsitt ulltäcke, dock är de dyra men han fyller i januari och jag i december så vi har önskat oss de i kombinerat julklapp/födelsedagspresent!
 
Ni som har möjlighet till gran - hur klär ni den? Ska det vara traditionellt? modernt? färgkodat? små figurer eller är det bara runda kulor som är godkända? glitter? ljus? både och? Och kanske det viktigaste: stjärna eller spira?

Vore trevligt med fina bilder på granar om någon har :)

Vår gran går i rött och guld! Vi har stjärna i toppen. Röda kulor, guldiga kulor, guldiga kottar, guldigt glitter. Sen finns några enstaka saker i granen som inte är i rött och guld. Bl.a. sånt dottern gjort på dagis/i skolan.
 
För att spinna vidare på grantemat, när tar ni in granen?
Jag är uppvuxen med att granen huggs dagen innan julafton, och kläs på kvällen. Världens sämsta tradition tycker jag, för då hinner vi ju inte njuta av den innan jag är less på julen generellt. Så nu kör vi att granen får komma in runt Lucia, då hinner den inte börja barra innan det är dags att hiva ut den, och så hinner vi längta lite.

Vi tar in granen och klär den runt Lucia. Vi brukar köpa kungsgran. Den har hittills klarat sig till vi slänger ut den några dagar efter nyår.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp