Jultråden 2019

Jag var oxå där idag o såg eländet.
Alltså, jag vill ju ha lite pynt redan nu trots att det är för tidigt, men... De hade ju inget av intresse så då kan de lika gärna låta bli känner jag :laugh:

Åhhhh, måste in och klämma på snögubben - älskar snögubbar :love:
Snögubben var så jäkla söt! Sen såg jag att kroppen var plastigt ljuslyktig och inte mjuk, då fick det vara :p
 
Nej men säg att du skojar!

L krävde en egen gran för hon skulle minsann göra det mycket finare än mammas tråkiga gran!

36493
 
Vad gillar ni för jullåtar?
Min favvis är med CeeLo Green, Mary did you know?
Tycker den är sjukt stämningsfull, även om den är något religiös.
Hittade bara för det den med Zara Larsson, ska nog lyssna på hennes version nu.

Min lista är blandat med äldre religiösa julsånger (just då skiter jag i att jag inte är kristen) och moderna dito ihop med kanske inte helt traditionella sådana... jag ÄLSKAR "Vår julskinka har rymt" men även "Oh Helga Natt" :love: Den sistnämnda med Jussi Björling, man måste ju vara lite lokalt förankrad ;) :D
 
Här är vår lilla fejkgran från förra året, likaså den första julinsatsen jag och sambon gjorde. Köket, som granen står i, är sambons domäner och det är han som valt den färgstarka ljusslingan som syns i hörnet. Den gick runt hela köket och skapade en härligt kitschig stämning :D Om jag inte hittar en passande stjärna så kommer Demogorgon får pryda toppen i år också.

julgran_by_liminalitet_ddg3b3l-fullview.jpg


demogorgon_by_liminalitet_ddg3b3h-fullview.jpg


unicorn_by_liminalitet_ddg3b3t-fullview.jpg
 
Vad mycket pynt de hade där @gul_zebra ! Gick in på Dollars hemsida men fanns nästan ingenting som det du la in på bilderna :crazy:

Här är vår lilla fejkgran från förra året, likaså den första julinsatsen jag och sambon gjorde. Köket, som granen står i, är sambons domäner och det är han som valt den färgstarka ljusslingan som syns i hörnet. Den gick runt hela köket och skapade en härligt kitschig stämning :D Om jag inte hittar en passande stjärna så kommer Demogorgon får pryda toppen i år också.

julgran_by_liminalitet_ddg3b3l-fullview.jpg


demogorgon_by_liminalitet_ddg3b3h-fullview.jpg


unicorn_by_liminalitet_ddg3b3t-fullview.jpg

Vad dekorativt med pärlorna istället för glitter! Snyggt!
 
Fairytale of New York med the Pouges är min absoluta favorit 😍 Men jag har en spellista som är nästan ett dygn lång som snurrar till jul så jag gillar ju en hel del 🤣
Kan du inte dela med dig av den om du har den på spotify? :)

Jättekul med alla granbilder för övrigt!

Börjar längta efter glögg nu. Vad tror ni om årets blossa? Jag känner lite att det börjar bli lite väl långt ifrån jultemat nu med hibiskus och kokos men men..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp