Jultråden 2019

Hur förvarar ni ert julpynt? :)

Plastbackar. Har ett miniförråd. Julpyntet tar upp mer än halva 😅

Vad heter det där andra silvriga som man kan ha i stället för glitter :confused: ? Som silvertrådar som man sprider ut över granen. Jag tycker att det kanske passar en gran i gammal stil bättre än vanligt glitter :) .

Sådant har jag, finaste 😍

Såg att Marabou pepparkaka släppts som limited edition, måste ju testas :).

Testade idag, supergod!!!

Coca-Cola kanel var ok minus att jag avskyr sötningsmedel 😔
 
Hade varit mysigare med något på morgonen den 24, men ungen föddes väl natten till 25 så de var väl mest ute o knallade då så inte så mycket att fira gissar jag? 😅
Jag håller med! Speciellt som så många firar framförallt den 24:de då skulle en otta då istället inleda julaftonen på ett förhoppningsvis stämningsfullt sätt

Edit: det dök visst upp en gubbe här. Kanske ville höja stämningen så den får va kvar
 
Ni som har häst; hur brukar erat julfirande i stallet se ut? :)

När min gamla fjordvalack levde hade jag ju honom hemma hos mamma, första perioden fick han vilodag på julafton med låååång rykt :heart. Sen ändrade jag till att gå upp i ottan; klockan 6 på julaftonsmorgon och skrittade barbacka på långa tyglar en halvtimme runt en stor åker vi har :P. Mysigt! :heart. De sista åren klädde jag ut honom till tomte och red den lilla biten upp till mormor och morfar och bjöd dem på julfika; mormor som var handikappad av sjukdom (kunde inte ta sig ut hur som helst såklart) tyckte det var så mysigt! Sedan några år är både hon och min gamla häst på andra sidan men det är fina minnen från den tiden :heart.
 
Senast ändrad:
Ni som har häst; hur brukar erat julfirande i stallet se ut? :)

När min gamla fjordvalack levde hade jag ju honom hemma hos mamma, första perioden fick han vilodag på julafton med låååång rykt :heart. Sen ändrade jag till att gå upp i ottan; klockan 6 på julaftonsmorgon och skrittade barbacka på långa tyglar en halvtimme runt en stor åker vi har :P. Mysigt! :heart. De sista åren klädde jag ut honom till tomte och red den lilla biten upp till mormor och morfar och bjöd dem på julfika; mormor som var handikappad av sjukdom (kunde inte ta sig ut hur som helst såklart) tyckte det var så mysigt! Sedan några år är både hon och min gamla häst på andra sidan men det är fina minnen från den tiden :heart.

Jag har egentligen inte "jul" längre... jul i mina ögon kommer för evigt att vara när jag och pappa åkte runt med häst och släde på julafton med julkärvar till vänner och bekanta i byn för att önska god jul :love: Vi gjorde det från att jag var 4-5 år tills han inte hade hästar längre vilket var någon gång när jag var strax över 20. Vi är nog något av det mest fotade i byn på den tiden :rofl:

Min pappa var konstant tidsoptimist så det blev fortkörning på slutet ibland för att få hem mig i tid till Kalle Anka :D Egentligen var inte Kalle så viktig men det blev en liten tradition i sig :)
 
Jag har egentligen inte "jul" längre... jul i mina ögon kommer för evigt att vara när jag och pappa åkte runt med häst och släde på julafton med julkärvar till vänner och bekanta i byn för att önska god jul :love: Vi gjorde det från att jag var 4-5 år tills han inte hade hästar längre vilket var någon gång när jag var strax över 20. Vi är nog något av det mest fotade i byn på den tiden :rofl:

Min pappa var konstant tidsoptimist så det blev fortkörning på slutet ibland för att få hem mig i tid till Kalle Anka :D Egentligen var inte Kalle så viktig men det blev en liten tradition i sig :)

Men åh vad mysigt 😍.
 
ÄLSKAR att gå på julsdagsottan! Gick alltid när jag bodde hemma. Alla är festklädda i leksandsdräkt, det är supertidigt och mörkt, och blir sååååå stämningsfullt :love:
Åå det låter så gemytligt gammeldags!
Jag vet inte ens hur dräkten ser ut här.
Skulle vara lite kul att ha en karelsk dräkt, den är fin. Stilren, svart och röd. Som minne för mina morföräldrar.
 
ÄLSKAR att gå på julsdagsottan! Gick alltid när jag bodde hemma. Alla är festklädda i leksandsdräkt, det är supertidigt och mörkt, och blir sååååå stämningsfullt :love:

Vi åkte släde till julottan en gång när jag var i sjuårsåldern, det var jättemysigt fast jag somnade i kyrkan :rofl: Det blev inget mer efter det, föräldrarna var ju inte direkt religiösa och alla var så trötta efter julafton :D
 
Åå det låter så gemytligt gammeldags!
Jag vet inte ens hur dräkten ser ut här.
Skulle vara lite kul att ha en karelsk dräkt, den är fin. Stilren, svart och röd. Som minne för mina morföräldrar.

Dräkterna i Dalarna är INTE stilrena... :angel: men vackra är de, jag är glad att det finns folk som håller igång knätofseriet :)

Jag och föräldrarna i Svärdsjödräkt:

DSC_1077.JPG
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp