Jultråden 2019

Pratade just med särbon... kan rekommendera Roy Fares butterkakerecept också fast jag gjorde med blåbär... han fick två kakor igår när han åkte på jobb och de har nästan ätit upp den ena 🙈

https://www.koket.se/roys-butterkaka-med-saffran

Jag skippade saffranet, la till kardemumma och gjorde en fyllning på frysta blåbär som fått tina och släppt ifrån sig vätska, lite konjak, mjölk samt vaniljsåspulver. Blanda till utstrykningsbar konsistens :up:
 
Jag tar gärna emot tips på julmusik om du eller någon orkar! Brukar bara använda Spotify under juletider men vet inte riktigt vad jag ska söka på.. :D

Vi har en bukelista! Och min går också att följa 😁 BUKES JUL och min heter ju bara Julmusik men kan messa mitt namn i PM om det hjälper att hitta? Vet inte riktigt hur Spotify funkar med sådant 😅
 
Jag gjorde alltså min på den tiden man bara kunde lägga till hela listor i sin lista. Och sedan gick jag igenom o addade ALLA album 😅 och så har ju inte Spotify haft något bra system för att ta bort dubbletter de gånger jag redigerat (de ändrar ju hela tiden) så jag har ju fortf massa dubbletter och låtar jag håller på att rensa bort. Har haft i några år trots idogt rensande 😅
 
Vi har en bukelista! Och min går också att följa 😁 BUKES JUL och min heter ju bara Julmusik men kan messa mitt namn i PM om det hjälper att hitta? Vet inte riktigt hur Spotify funkar med sådant 😅

Åh tack så mycket! Ska kolla om jag får det att funka när jag kommer hem från jobbet :D :love:
 
@Mumfie Vad för låtar tycker du om, traditionella, poppiga, alternativa?

Ingen jul är komplett hos mig utan Christmas was better in the 80's och The Season's Upon Us :D



Asså jag vet inte, jag är verkligen jättedålig på musik. Kan gilla traditionellt men inte för lugnt och tråkigt. Samtidigt vill jag inte ha för modernt eller poppigt.. :D ska lyssna på dem där när jag kommer hem, tack!
 
Jag julpysslar!
IMG_20191016_134147.jpg


Ska bli mer kulor är planen. De kommer nog få hänga i olivträdet.
 
Nu är jag klar med julklapparna för iår! Både skönt och lite läskigt, skulle vara tråkigt om någon av personerna gick och skaffade just det jag köpt, men samtidigt tror jag inte det. Känner mig väldigt nöjd ändå, ingenting har köpts för köpandets skull utan det har blivit hemgjort, ätbart eller efterfrågat :D Känner mig väldigt väldigt sugen på jul nu!
Lyllos! Nästan klar här med, har en klapp till att köpa och måste hitta en fin ram till en. Eventuellt blir det några broderier men det blir i mån av tid, lust och ork. Resten av klapparna är färskvaror som kaffe, hembakt och lite sånt så det får vänta alldeles oavsett.

Fick Cellbes katalog idag och blev faktiskt lite sugen på dessa sängkläder.... hade glömt att juliga sängkläder saknar jag. Eller jag har 2 örngott, men hittade aldrig påslakanet som hade hört till...
Men gud! Jag slängde min katalog men det där måste jag nog kolla in ändå!
 
Jag såg den här på tåget idag. Om det hade varit innan jul istället för efter hade jag nog dragit med mig killen dit.. Love actually är tradition i min familj och den ger mig sånna julkänslor!

IMG_20191016_182910.jpg
 
Jag dricker saffranste! Så gott och får mig verkligen på julhumör! Nu vill jag ha tomtar överallt, glitter i överflöd, julgardiner i alla fönster och julmusik ur högtalarna!

Det får vänta ett tag till. Vi ska ha hantverkare här som ska renovera i november så vi får nog snällt vänta till det är klart... hmm...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp