Jultråden 2019

I helgen var jag på Rusta och köpte ett set med staket. lyktstolpe och bil med julgran. Allt med belysning och i mini-storlek. Egentligen säljs det tydligen som tillbehör till en "nissedörr", men jag kommer att använda det som dekoration till ett pepparkakshus :) !

På tal om "nissedörrar" så har jag aldrig förstått mig på detta fenomen?? Visst - supergulligt - men det måste ju vara irriterande att ha en massa småplock nere vid golvlisten :confused: ? Tänker hur dammigt det måste bli, och att man måste plocka upp det varje gång man ska dammsuga..... Hos mig hade hade väl nissen fått det varmt och gott i alla fall - inlindad i en stor boll av hundhår (som alltid samlas nere vid golvlisterna i drivor)...... :D
 
I helgen var jag på Rusta och köpte ett set med staket. lyktstolpe och bil med julgran. Allt med belysning och i mini-storlek. Egentligen säljs det tydligen som tillbehör till en "nissedörr", men jag kommer att använda det som dekoration till ett pepparkakshus :) !

På tal om "nissedörrar" så har jag aldrig förstått mig på detta fenomen?? Visst - supergulligt - men det måste ju vara irriterande att ha en massa småplock nere vid golvlisten :confused: ? Tänker hur dammigt det måste bli, och att man måste plocka upp det varje gång man ska dammsuga..... Hos mig hade hade väl nissen fått det varmt och gott i alla fall - inlindad i en stor boll av hundhår (som alltid samlas nere vid golvlisterna i drivor)...... :D

på förskolan där barnet går har de nissedörren i ett fönster, fast mot väggen, så att nissen går in i isoleringen typ :p
 
I helgen var jag på Rusta och köpte ett set med staket. lyktstolpe och bil med julgran. Allt med belysning och i mini-storlek. Egentligen säljs det tydligen som tillbehör till en "nissedörr", men jag kommer att använda det som dekoration till ett pepparkakshus :) !

På tal om "nissedörrar" så har jag aldrig förstått mig på detta fenomen?? Visst - supergulligt - men det måste ju vara irriterande att ha en massa småplock nere vid golvlisten :confused: ? Tänker hur dammigt det måste bli, och att man måste plocka upp det varje gång man ska dammsuga..... Hos mig hade hade väl nissen fått det varmt och gott i alla fall - inlindad i en stor boll av hundhår (som alltid samlas nere vid golvlisterna i drivor)...... :D

vad är nissedörr? 🙈
 
Går igenom stakarna till fönstren, ska till Brisak idag och köpa nya då 2 av dom åkt i golvet och lyser upp hela grannskapet.
IMG_20191023_091753.jpg
 
Aldrig hört om eller sett en nissedörr varken i butik eller hemma hos någon. Är det vanligt?
Ser väldigt opraktiskt ut. Mina hundar hade nog tyckt att det är superskoj att leka och bita sönder dom där :p
Har sett reklam för dessa de senaste 3-4 åren ungefär, så det är ett relativt nytt påhitt.
 
Nu behöver jag er hjälp! Jag har letat och inte hittat men jag tänker ni kan ha bättre koll än jag.

Jag vill ha en julduk till ett runt bord som är 110 cm i diameter. Den ska inte ha röd som mest framträdande färg då mycket annat i rummet är rött och jag känner att det blir för mycket tom för mig som älskar rött. Gärna grå med röda detaljer som tomtar/röda ljus etc. Men som sagt, inte helt röd.

Sen vill jag ha runda juliga bordstabletter. De får gärna vara röda, men måste inte vara det. Men juliga. I ett material som är lätt att torka av t.ex. plast. Dessa ska användas till vardags under julen. De enda runda jag hittar är i tyg eller material som är svårare att rengöra.
 
Jag funderar på julklapp till min svägerska och hon har haft lite problem med depression och liknande. Jag funderade på att köpa denna:
gvohalsband_guld_good_vibes_only_kedja_m_hnge-48335993-66725189-org.jpg

Men det kanske känns lite för uppmanande, jag menar ju inte att hon inte får vara ledsen när hon känner för det 🤔 jag tyckte att den var fin också :love: Vad tycker ni?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp