Jultråden 2019

Fixade ihop ungarnas julkalender, den med små aktiviteter jag skrev om tidigare :)
8450D7F9-84CD-449F-8087-E8DE77AF35EA.jpeg
 
Det har iaf varit 3 för 30kr på ÖB länge och de har en bra sort (Kockens). Annars köper jag från Ekosaffran till julbaket. Den är gudomlig :love:

Och @dobbis Kockens kryddor kan jag inte med faktiskt, tycker inte de smakar nåt... säkert lite placebo också, men jag kör på Santa Marias.
Det är ju egentligen inte dyrt, jag menar jag köper ju yoghurt/kvarg för samma pris...

Det ser inte ut som glass:angel:

Haha, inte? Det tycker jag...

Fast blev lite sugen på å baka lussebullar också. Hade intetönkt göra det, för de senaste åren har jag inte blivit nöjd med dem.... de blev så fenomenalt bra ett år, så ribban är (för) högt satt 😑😖🤣.

Fixade ihop ungarnas julkalender, den med små aktiviteter jag skrev om tidigare :)
Visa bifogad fil 40108

Åh, så fint!
 
Och @dobbis Kockens kryddor kan jag inte med faktiskt, tycker inte de smakar nåt... säkert lite placebo också, men jag kör på Santa Marias.
Det är ju egentligen inte dyrt, jag menar jag köper ju yoghurt/kvarg för samma pris...



Haha, inte? Det tycker jag...

Fast blev lite sugen på å baka lussebullar också. Hade intetönkt göra det, för de senaste åren har jag inte blivit nöjd med dem.... de blev så fenomenalt bra ett år, så ribban är (för) högt satt 😑😖🤣.



Åh, så fint!

Fast saffran är ju lite special och Kockens är bra även om Santa Maria är bra också. ICAs egen är värdelös, den köper jag aldrig igen.
 
För länge sedan fick jag ett lussebulle-recept med kvarg i men de blev inte ett dugg bättre än om det vore vanlig vetedeg med saffran. Men sen har jag lärt att bullarna blir luftigare om man 1 Använder ca 15 g jäst till en halv liter degvätska, 2, sparar allt smör och socker och ca 1/3 av mjölet. 3, låter degen jäsa minst 5 timmar och sedan blandar jag ned mjukt smör o socker. Blandar några teskedar bakpulver i mjölet jag sparat och knådar in det.
 
Eftersom min kille kommer hit från USA över jul så känner jag att jag verkligen vill visa hur just vi firar jul, blandat med annat som är liksom typiskt svenskt för jul. Det måste inte vara saker som är svenska i grunden, utan bara som är tradition eller vanliga här :D

Det är många år sedan jag gjorde pepparkakshus men nu känner jag mig sugen. Det är ju lite mysigt att sitta där och pyssla ändå (när man väl fått ihop helvetet). Sen borde vi göra knäck inser jag, och jag funderar på att köpa ischoklad.. Åh vad taggad jag är :D
 
Har ett orimligt sug efter att byta till julgardiner idag. Men... jag måste jobba :meh: :p Ska gå till skogen på lunchen och hämta smågranarna i alla fall. Kan vara så att jag får klart allt jobb lite tidigare idag så jag kan hämta hem dottern och sen börja lite smått att byta till julgardiner :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp