Jultråden 2019

Köpt julklapp till maken (whiskyen) och så hittade jag en vinflaska som jag funderar på att ge till min kursledare på heelwork to music (hundkurs) 😁..
IMG_20191205_153131.jpg
 
Om du planterar en amaryllislök, vattnar du den när du planterar. Ställ den ljust och inte för varmt. Låt bli att vattna tills blomsterstjälken har kommit fram och börjar öppna klockorna, då kan du vattna vid behov, det vill säga när jorden känns torr på ytan.

Från odla. :)
Ena annan sida säger att den vill ha max ett snapsglas vatten i veckan medan den blommar.
Med dina ord i bakhuvudet så vågade jag köpa en amaryllis när jag såg en vit dubbelblommande som ska dofta :love::up:

Fast jag ställde den i ett fönster där det finns ett element under.... kanske för varmt?
Men annars får den stå på ett bord längre in i rummet och det blir inte så ljust istället, det är bara lite morgonsol i det rummet 🤔
 
Med dina ord i bakhuvudet så vågade jag köpa en amaryllis när jag såg en vit dubbelblommande som ska dofta :love::up:

Fast jag ställde den i ett fönster där det finns ett element under.... kanske för varmt?
Men annars får den stå på ett bord längre in i rummet och det blir inte så ljust istället, det är bara lite morgonsol i det rummet 🤔
Hade ställt den lite kallare. :) Ganska få växter som trivs på fönsterbrädan över varma element. De är inte så knussliga med solen. :) Den lägger allt krut på blomningen nu och har all näring i löken till det, vill man att den ska blomma igen nästa år får man ge den lite kärlek under året istället.
 
Hade ställt den lite kallare. :) Ganska få växter som trivs på fönsterbrädan över varma element. De är inte så knussliga med solen. :) Den lägger allt krut på blomningen nu och har all näring i löken till det, vill man att den ska blomma igen nästa år får man ge den lite kärlek under året istället.
Då ställer jag den på bordet när jag kommer hem ikväll, tack! :up:
 
Imorrn ska vi ha glöggmingel. Både jag och sambon har haft en riktigt tung förra helg och vecka och sambon börjar känna sig förkyld idag, jäkla skit!
Känns lite jobbig och stressig när det mest är tänkt att vara mysigt ju :(
 
Ajdå! Kanske läge att ställa in om sambon är krasslig :(?

Än så länge är det bara halsont och huvudvärk i alla fall, får se hur hon mår när hon kommer från jobbet och vad hon tycker.
Jag är tack och lov ledig idag, har haft ett jobbigt skov av huvudvärk under veckan men som äntligen verkar ha släppt idag i alla fall så med lite vila idag borde det inte vara någon fara för min del.
Jobbigaste är att gå på systemet och handla ikväll när alla andra gör det också! Men det hanns verkligen inte med under veckan eller förra helgen.
 
Jag längtar till nästa helg redan :angel:
Då har junior fyllt år och är färdigfired - DÅ kan jag äntligen få börja ta in julpyntet :banana:

Jaaaa, jag veeet att det var dålig planering av mig från början till slut och det är inte i det ögonblicket som jag titulerar mig projektledare... :o:p
 
Senast ändrad:
Baaaaaa :cry::cry: min städerska kom inte idag och i stryktvättshögen på ovanvåningen ligger mina vardagsrums julgardiner :banghead::banghead::yuck::yuck::cry::cry:
Jag som redan städat själv och funderat på hur jag tänkte när jag la ett vitt golv i hundrummet :eek::crazy:

Håller mig undan på nedervåningen o bakar flera pepparkakor :d Och väntar på att gardinerna stryker sig själva :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp