Jultråden 2019

1576525644398.png




Wohaha! :D
 
Har ju insett att det här med att ha ledigt två veckor i december gör att jag faktiskt hunnit njuta av julstöket. Glasverandan är nu färdig för tomtar o annat pynt. Blir nog granpåklädning i helgen. Sen kan jag jula fast jag jobbar 6 dagar nästa vecka.
1576528744846.png
 
Någon mer än jag som fortfarande följer julkalendern? :p
Jag tycker väl inte den är toppen och jag avskyr allt prat om detox och förbjudna lussebullar, men tycker den är okej iaf.
 
Vi har inte hunnit kolla efter gran än. Hade hoppats få in den i söndag... Tänkte ta med mig ungarna till skogen och kolla på fredag när vi är lediga och maken jobbar. Då kanske vi finner någon att ta med hem :)
 
Men blö. Så hade jag laddat multum och tog mig iväg på en promenix till Maxi för att köpa saffransosten och så hade dom den inte 😑👎.
Får se om min kompis vill gå inom Willys när vi ska ut o gå o se om dom har den...
 
Med risk för att stämplas som galen frågar jag nu här... Är det någon som nånsin lagt märke till att hyacinter sprakar/knäpper när de slår ut? Jag upptäckte det för första gången för ett par veckor sedan när jag satt och läste och det plötsligt började låta som om en elsladd fått kortslutning. Rusade runt i panik ett tag innan jag insåg att ljudet kom från mina hyacinter som höll på att öppna sig liksom.

Igår hände det igen och då var mamma där som tur är, så jag fick bekräftat att det inte bara är i mitt huvud i alla fall! :D
 
Vill ha tips på recept med pumpa! Har en massa pumpa som vi odlat och jag älskar det verkligen. Testat en del olika recept. Vill nu införa pumpan som en given del av julbordet! Kanske i någon slags sallad? Eller picklad? Vi har inte så mycket grönt på bordet, men det finns färsk grönkål, brysselkål och rosenkål i landet som vi kan använda. Det borde väl passa ihop?

Funderar också på att göra pumpapaj med pepparkakskrydda. :d Vanliga pumpakryddor är väldigt lika men inte riktigt samma. Tror det blir extra juligt med pepparkakskrydda! Bästa fördelen är att pajen bara blir godare om man gör den i förväg och den får stå i kylen någon dag. Smidigt!
 
Min granjävel har fått ljus, under många svordomar och gnäll, och röda, blanka glaskulor. DEN ÄR SÅ FIN 😍 Lite så att jag aldrig kommer våga köpa en gran igen så fin är den 😅 Den ska få lite halmpynt och silverlametta en dag när jag har fler än under 5 h kvar att sova.
 
Med risk för att stämplas som galen frågar jag nu här... Är det någon som nånsin lagt märke till att hyacinter sprakar/knäpper när de slår ut? Jag upptäckte det för första gången för ett par veckor sedan när jag satt och läste och det plötsligt började låta som om en elsladd fått kortslutning. Rusade runt i panik ett tag innan jag insåg att ljudet kom från mina hyacinter som höll på att öppna sig liksom.

Igår hände det igen och då var mamma där som tur är, så jag fick bekräftat att det inte bara är i mitt huvud i alla fall! :D

Nej... men då skyr jag de små :devil: som pesten eftersom de triggar en gräslig astma hos mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp