Jultråden 2019

Ifall att du vill minska på köttet kan jag tipsa om Anammas formbara färs, supersmidig att göra köttbullar av :). Och igår provade jag en rätt ny prinskorv från Pease of heaven, de var goda :). Finns även flera sorters kikärtsbaserade pastejer har jag sett :), provat en sort, helt ok.

Får testa det under året till nästa jul! Äter själv oftast vegetariska/veganska alternativt men väldigt sällan färs (och gör aldrig köttbullar), pastej eller lökkorv resten av året så noll koll på de produkterna. Och då blir det direkt "som en alltid gjort" 🙈 Älskar ju Anammas falafel tex 😍
 
Får testa det under året till nästa jul! Äter själv oftast vegetariska/veganska alternativt men väldigt sällan färs (och gör aldrig köttbullar), pastej eller lökkorv resten av året så noll koll på de produkterna. Och då blir det direkt "som en alltid gjort" 🙈 Älskar ju Anammas falafel tex 😍

Vad roligt! Jomen det blir ju lätt så :). Men så kul nu när det verkligen börjar krylla av vegoprodukter!
 
Haha, här är en tredje som funderar på om jag ska göra lite fler Anamma-köttbullar...
Blir lite jullunch med pappa på julafton, jag tänker mig risgrynsgröt (beställd av mormor 👍), vörtbröd, rödbetssallad, vegoprinskorv och kanske köttbullar också då...
 
Ok, jag är inte minimalist, ville bara det först :angel:
Jag ville hänga mer kulor och hjärtan...
Årets julgran ser ut så här:
 

Bifogade filer

  • Julgran 2019.jpg
    Julgran 2019.jpg
    324,6 KB · Visningar: 47
Jag lyckades fixa julklapp åt särbon igår (det har varit lite trögt, karln har det mesta och det han behöver/vill ha är svindyrt...). Vi var in på Clas Ohlson innan bion och då började han klämma på någon skäggtrimmer så jag sa: "Vill du ha den där i julklapp?" och det tyckte han var ok. Snabbt och smärtfritt mao :up: :D

De hade kvar ostkalendrar på Maxi när vi handlade middag igår så jag köpte en till svärfar som gillar ost. Han fick den idag när särbon kom hem och det hade tydligen nästan varit huggsexa på den så svärfar får nog lov att försvara sin ost! :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp