Jultråden 2019

Dricker juice, äter pepparkakor med stiltonost och gör risgrynsgröt. Lyssnar på jullåtar för att komma in i riktig julstämning. Har bakat en kavring tidigare idag för att jag inte är jätteförtjust i vörtbröd Har kommit in i en riktigt skön mysig julstämning!!
🎄🤶🎅
 
Vår gran 🌲 Vi har katt, därför är det inget glitter längst ner. 🙄😬
20191223_180931.jpg
 
Här har det också lagats risgrynsgröt och griljerats skinka idag! Och skrivits julrim och lackats paket (är vi de enda som fortfarande använder lack på julklapparna förresten?) ☺

Avslutade med att klä föräldrarnas gran, så nu är vi redo på riktigt! Ska spela lite spel och sen blir det Arthur Christmas på Netflix, rekommenderas till både stora och små!

IMG_20191223_190523_779.jpg
 
En annan har varit på jobbet hela dagen idag, men vi lyssnade i alla fall på julmusik i bilen! Annars var det inte så värst mycket julstämning, har regnat hela dagen *bitter*
 
Jag hann inte med julen i år. Delvis pga massor på jobbet, men ffa pga dålig häst (som avlivades) och sjuk anhörig.

Lyckades med nöd och näppe få ihop så jag kan äta julmat, men det är varken städat eller pyntat hemma och jag har noll julstämning. :( Försöker vara snäll mot mig själv och tänka ”good enough”, men det är fan svårt när jag normalt älskar julen.

Så nästa år tänkte jag försöka ha nån slags checklista, så dagarna inte rusar iväg. Nån som har ett tips? Alltså inte bara ”10 december; gör köttbullar och frys in” utan även ”16 december; se Love Actually”

God Jul till alla. :heart
 
Jag hann inte med julen i år. Delvis pga massor på jobbet, men ffa pga dålig häst (som avlivades) och sjuk anhörig.

Lyckades med nöd och näppe få ihop så jag kan äta julmat, men det är varken städat eller pyntat hemma och jag har noll julstämning. :( Försöker vara snäll mot mig själv och tänka ”good enough”, men det är fan svårt när jag normalt älskar julen.

Så nästa år tänkte jag försöka ha nån slags checklista, så dagarna inte rusar iväg. Nån som har ett tips? Alltså inte bara ”10 december; gör köttbullar och frys in” utan även ”16 december; se Love Actually”

God Jul till alla. :heart

:heart :heart :heart

Jag är ute sista sekunden som vanligt... har gjort den sista maten idag och hade väl behövt städat lite till men det skiter jag i. Jag har det lugnt och skönt och går omkring och småpysslar med diverse saker utan stress.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp