Jultråden 2019

Jag ska jobba tredje natten inatt och sen är jag ledig en vecka tack och lov! Blev pizza till middag som maken bakat, supergott, vi spar på att äta julmat till annandagen då vi ska över till syrran och fira jul "på riktigt".
Julklappar öppnade vi iallafall idag, jag fick en mus till datorn (svurit senaste veckan över att dottern snott den) och inbyggda trådlösa hörlurar i ett pannband vilket är perfekt för hund promenaderna. Dottern fick en slant, fluffiga tofflor (Nike blev helt till sig när hon såg dem så hon får passa sig för att lämna dem så hundarna når dem) och smink. Maken fick whiskey och en air fryer (inte helt osjälvisk klapp 😇).
Nu har vi promenerat vovvar och snart är det dags att åka till jobbet igen, Qila får följa med inatt (valpen).

IMG_20191223_062543.jpg
 
Hoppas ni haft och har en underbar dag och kväll 💕 allihop!

Min julafton blev över förväntan! Jullunch här hemma hos mig med pappa och så kom både min bror och min mamma in en stund. Sen for jag med mami hem till henne och hennes sambon och såg Kalle, åt och såg julkalendern. Fick även lite klappar idag, denna av mamma och lillebror 😍 och presentkort av pappa💕. Och mina klappar blev nog omtyckta också tror jag!

Nu nyss hemkommen, dukat upp lite kvällsmat och ska se Love actually, tror faktiskt aldrig jag sett den...!
 

Bifogade filer

  • 20191224_194912.jpg
    20191224_194912.jpg
    288,3 KB · Visningar: 18
Det bästa med hela julafton var att min 98-åriga mormor kunde komma hit och vara med och fira nästan precis som vanligt. Hon drack till och med snaps! Hon har haft fler dåliga dagar än bra det senaste året, men just igår var både kroppen och knoppen på humör :heart
 
Har ni julsakerna kvar uppe? 😊🌲Hur länge till isf?

Det har jag :).

Jag har inte tänkt på det tidigare riktigt, men jag tror faktiskt jag tycker det är ännu mysigare efter jul.
Före jul är det så mycket annat mys med mat och bak osv, men efter jul blir det lite mysig, kravlös (inga förväntningar/stress för julafton) mjukstart på året om man har det kvar uppe... jag tänker ha det kvar till Tjungondag Knut 😊.
 
Har ni julsakerna kvar uppe? 😊🌲Hur länge till isf?

Det har jag :).

Jag har inte tänkt på det tidigare riktigt, men jag tror faktiskt jag tycker det är ännu mysigare efter jul.
Före jul är det så mycket annat mys med mat och bak osv, men efter jul blir det lite mysig, kravlös (inga förväntningar/stress för julafton) mjukstart på året om man har det kvar uppe... jag tänker ha det kvar till Tjungondag Knut 😊.

Julgranen fick vi ta ner den blev väldigt trött! Men resten är kvar :)
 
Jag kan bli mycket trött på alla diskussioner - speciellt in en fbgrupp om inredning - huruvida man "ska" ha julsaker kvar ännu eller inte..... MAN. GÖR. SOM. MAN. VILL!! Nyss var den någon som hävdade att man absolut inte fick vara av åsikten att man vill plocka bort julen precis efter juldagarna/nyår, för då vara man stressad..... :crazy:

Vissa år är jag snabb, vissa år får sakerna vara kvar längre. Vissa år kommer de fram tidigare, vissa år väntar jag längre med att plocka fram. Det finns väl ändå inget rätt eller fel???? (Eller, jo, jag måste erkänna att jag tycker att det ser LITE mysko ut med kvarglömda adventsljusstakar vid midsommar...... :D)

I år är allting kvar ännu. Granen tog vi in till första advent, och den är fortfarande riktigt fin. Den har till och med börjat slå nya ljusgröna skott i toppen...... ;)
 
Jag kan bli mycket trött på alla diskussioner - speciellt in en fbgrupp om inredning - huruvida man "ska" ha julsaker kvar ännu eller inte..... MAN. GÖR. SOM. MAN. VILL!! Nyss var den någon som hävdade att man absolut inte fick vara av åsikten att man vill plocka bort julen precis efter juldagarna/nyår, för då vara man stressad..... :crazy:

Vissa år är jag snabb, vissa år får sakerna vara kvar längre. Vissa år kommer de fram tidigare, vissa år väntar jag längre med att plocka fram. Det finns väl ändå inget rätt eller fel???? (Eller, jo, jag måste erkänna att jag tycker att det ser LITE mysko ut med kvarglömda adventsljusstakar vid midsommar...... :D)

I år är allting kvar ännu. Granen tog vi in till första advent, och den är fortfarande riktigt fin. Den har till och med börjat slå nya ljusgröna skott i toppen...... ;)

Aah men eller hur! Jag håller med, man gör precis som man vill! 😊
Åh, vilken snäll gran du har! Jag tog in min den 21a :p.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp