Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@strawberrysylt
Sedan jag blev singel för några år sedan firar jag med min halvsysters familj, åker 20 mil hem till där jag växte upp. Dit brukar vår pappa o lite andra släktingar komma. Och så försöker jag tajma att fira med mamma också. Vilka dagar beror på hur mamma jobbar o hur släkten firar, mamma jobbar natt rullande så är olika från år till år. Men typ 23-25 är standard att jag är i hembygden. Jag har ju hästen nere i Skåne så jag är hos honom på morgonen o kör sedan upp, min stallkompis passar honom dag två o dag tre kör jag ner igen och till honom på kvällen.
Jag är inte alls känslig med firande någon av årets dagar, är tex i stallet vid tolvslaget varje nyår då min häst är rädd för raketer. Men jag älskar julmat och tycker det är ett enkelt sätt att samlas kring högtider. Jag jobbar också oregelbundet annars även om jag sällan jobbar helg numera. Men jag är alltid långledig över jul o nyår pga vår produktionstakt så det är enkelt då.
@strawberrysylt
Jag är inte alls känslig med firande någon av årets dagar, är tex i stallet vid tolvslaget varje nyår då min häst är rädd för raketer.
Vi firade med min sambos mamma redan för 2 veckor sedan eftersom hon jobbar kring julafton. På lördag ska vi ut och äta julbord med min bror och hans sambo så det får stå för julfirandet för oss syskon. Jag och min bror umgås rätt så ofta så vi behöver egentligen inte klämma in ett specifikt julfirande bara för att.
Vi brukar ha julskinka och senap på! Man funkar även med gräddostÄter man vörtbröd som vilket bröd som helst eller är det något speciellt pålägg till?
+1 på julskinkan med senap!Vi brukar ha julskinka och senap på! Man funkar även med gräddost
Äter man vörtbröd som vilket bröd som helst eller är det något speciellt pålägg till?
Jag hade sylta på när jag åt kött .
Men annars k*ttbullar och rödbetssallad! Eller nån god mjukost eller getost bör ju bli gott också, jag ska prova med getost nu .