Jultråden 2021

Lagt saffranspistiller i sprit till lördagens lussekattsbak. :d

IMG_20211122_205024353.jpg
 
Har en ljusslinga i sovrummet med timer så jag kan njuta av mysbelysningen men inte behöver ha den på hela natten.

Funkar över förväntan :D

Edit: kanske inte över förväntan men tycker det är skönt att inte behöva dra ut sladden utan att den stänger av sig själv istället.
 
men vänta lite här nu, ska man baka ut en pepparkaksdeg?? O_o jag som alltid äter upp den som den är :p
Råkade göra en hel sats pepparkaksdeg för någon dag sedan (ja, jag råkade, för jag började med att halvera alla ingredienser, tills jag stängde av hjärnan och öste i full mängd kryddor och därmed vackert fick fylla på med allt annat också), är nära på jätteledsen över att nu vara tvungen att baka av den istället för att bara äta den rå :cry:
 
Yngsta dottern vill baka lussekatter nån dag. Jag har aldrig bakat lussekatter och jag tycker inte det är gott ens. Så jag tyckte att maken kunde baka med henne eftersom han tycker om dom :p

Tände faktiskt ljusslingan på stallet igår, blev mysigt :)

Vet inte om någon här minns, men jag har två år i rad gjort egen julkalender till ungarna med någon enkel aktivitet att göra tillsammans varje dag. Dom hade gärna fått en sån även i år men jag orkar helt enkelt inte. Det här året har varit och är fortfarande tufft så jag försöker att inte göra massa extra saker hela tiden, för att undvika att ta död på mig själv. Så jag gjorde en kompromiss och beställde en julkalander med små Disneysagor för varje dag. Då blir det ändå något varje dag så vi kan läsa dom tillsammans varje kväll.
 
Har en ljusslinga i sovrummet med timer så jag kan njuta av mysbelysningen men inte behöver ha den på hela natten.

Funkar över förväntan :D

Edit: kanske inte över förväntan men tycker det är skönt att inte behöva dra ut sladden utan att den stänger av sig själv istället.

Jag har likadant. Jag har satt timern så att den tänder sig själv på morgonen när det är dags att gå upp också. Såå mysigt!
 
Jag ska troligtvis vara tomtemor på julafton! 🤶 :banana:

När jag var upp på ICA nyss träffade jag en gammal vän till familjen och vi uppdaterade oss om allt och inget. Vi kom att prata om jul och när hon förstod att jag var hemma över jul så frågade hon om jag ville tomta för hennes barnbarn! Jag sa givetvis ja, min pappa tomtade för barnbarnens föräldrar en gång i tiden :heart
 
Jag ska troligtvis vara tomtemor på julafton! 🤶 :banana:

När jag var upp på ICA nyss träffade jag en gammal vän till familjen och vi uppdaterade oss om allt och inget. Vi kom att prata om jul och när hon förstod att jag var hemma över jul så frågade hon om jag ville tomta för hennes barnbarn! Jag sa givetvis ja, min pappa tomtade för barnbarnens föräldrar en gång i tiden :heart
Shit vad fint! Fick ståpäls när jag läste det.

Jag har vaskat fram ett lussebullerecept som kan funka för mig och ev även pepparkakor. Ser fram emot att testa. Kanske redan imorgon...

Kombon har tagit fram en kartong med adventspynt idag. Yay! Nu händer det.
 
Shit vad fint! Fick ståpäls när jag läste det.

Jag har vaskat fram ett lussebullerecept som kan funka för mig och ev även pepparkakor. Ser fram emot att testa. Kanske redan imorgon...

Kombon har tagit fram en kartong med adventspynt idag. Yay! Nu händer det.

Jag har tyvärr inte kvar pappas vargskinnspäls som han hade när han var tomte men iaf lyktan han alltid hade då :heart
 
Jag har tyvärr inte kvar pappas vargskinnspäls som han hade när han var tomte men iaf lyktan han alltid hade då :heart
Åh, det låter magiskt! :love: Fint att lyktan får fortsätta tomta med dig.

Vi hade en granne som kom i vargskinnspäls som tomte. Han kom även när mina kusiner var på julbesök en gång. Den yngsta var kanske sju och hade deklarerat att han faktiskt inte trodde på tomten längre, för att han inte var något litet barn längre. När grannen som var minst två meter lång, kom som riktig old school tomte blev lillkusinen bara tyst och storögd. Resten av helgerna pratade han om att han nästan slutat tro på tomten men att det var för att han bodde i Skåne och där fanns bara låtsastomtar för iiiiingen hade så stora händer som den här, riktiga, tomten.
 
Jag ska troligtvis vara tomtemor på julafton! 🤶 :banana:

När jag var upp på ICA nyss träffade jag en gammal vän till familjen och vi uppdaterade oss om allt och inget. Vi kom att prata om jul och när hon förstod att jag var hemma över jul så frågade hon om jag ville tomta för hennes barnbarn! Jag sa givetvis ja, min pappa tomtade för barnbarnens föräldrar en gång i tiden :heart
Vad kul! Jag var jultomte för fd grannarnas barnbarn en gång 😁😍🥰
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 479
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
786
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 994
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp