Jultråden 2021

I dag ska jag börja julpynta och funderar på om det gått att pynta utsidan av ormens terrarium på ett kattsäkert sätt? Det är en fyrkantig låda helt i glas. Tänkte först att det kunde varit kul att tejpa glitter längs med kanterna men båda katterna är för nyfikna för att det ska kännas bra. Kanske någon pysslig här som har förslag?

(Jag är främst rädd för att katterna ska äta glittret, att de river ner och leker med eventuellt pynt gör ingenting :p)
 
I dag ska jag börja julpynta och funderar på om det gått att pynta utsidan av ormens terrarium på ett kattsäkert sätt? Det är en fyrkantig låda helt i glas. Tänkte först att det kunde varit kul att tejpa glitter längs med kanterna men båda katterna är för nyfikna för att det ska kännas bra. Kanske någon pysslig här som har förslag?

(Jag är främst rädd för att katterna ska äta glittret, att de river ner och leker med eventuellt pynt gör ingenting :p)
Jag har gjort som en girlang som ska hänga utanpå mina gerbilers bur. Har ingen bild i mobilen men jag har använt jutesnöre och limmat på träbokstäver, trähjärtan och trädekorationer som jag målat i grönt och rött. Jag har skrivit god jul, djurens namn och merry Christmas.

Här är en dålig print screen från en video 😅

Screenshot_20211126_095552.jpg
 
Nu inleds de 2 mest hektiska veckorna på året. 🤯 Huset ska julstädas idag, imorgon ska fönster putsas och ljusstakar upp, på söndag ska jag stöpa ljus hela dagen, barnens paket till adventskalendrarna ska slås in, det tar tid att slå in 48 paket. 🙈 Detta kan ju bara göras när de sover och just nu är det lite brist på den fronten. 🤦‍♀️Sonen fyller år på torsdag så paket ska slås in till dess och tröja ska sys, nästa helg är det barnkalas och släktkalas och sedan ska resten av huset julpyntas och så ska sonen skjutsas till kören mer än vanligt, gran ska huggas, julkort tas och skickas och sedan försvinner hela den 13e i olika Luciakonserter.

Och så är det i vanlig ordning mycket på jobbet inför längre ledigheter.

Tror jag får införskaffa lite Energidryck till idag 😁
 
Nu inleds de 2 mest hektiska veckorna på året. 🤯 Huset ska julstädas idag, imorgon ska fönster putsas och ljusstakar upp, på söndag ska jag stöpa ljus hela dagen, barnens paket till adventskalendrarna ska slås in, det tar tid att slå in 48 paket. 🙈 Detta kan ju bara göras när de sover och just nu är det lite brist på den fronten. 🤦‍♀️Sonen fyller år på torsdag så paket ska slås in till dess och tröja ska sys, nästa helg är det barnkalas och släktkalas och sedan ska resten av huset julpyntas och så ska sonen skjutsas till kören mer än vanligt, gran ska huggas, julkort tas och skickas och sedan försvinner hela den 13e i olika Luciakonserter.

Och så är det i vanlig ordning mycket på jobbet inför längre ledigheter.

Tror jag får införskaffa lite Energidryck till idag 😁
Jag hoppas att du inte ska göra allt det där själv :nailbiting:. Även om ni är fler så behövs nog lite glögg, julmusik etc. för att orka allt det där!
 
Jag hoppas att du inte ska göra allt det där själv :nailbiting:. Även om ni är fler så behövs nog lite glögg, julmusik etc. för att orka allt det där!
Nä julstädningen hjälps vi åt med hela g familjen, tack gode gud för att barnen börjar bli lite större och faktiskt kan hjälpa till lite iaf.
Skjutsningen hjälps vi åt med och likadant kalasen men resten hamnar på mig för mannen är borta hela dagen i morgon på jobb 🙄
 
Jag fick också feeling, så nu är 3 av 4 fönster med gardin i bytta till julgardiner, nästan alla julstjärnor och ljusstakar är uppsatta, adventsljusstaken står på köksbordet och min fina Rudolf pryder rumsbordet :heart

Imorgon blir det att ge ute-bocken byxor på de nakna benen och senare städa och göra iordning juniorens rum. Adventskuk-staken är ju paxad till fönstret i det rummet och en stjärna ska hängas upp och JAG fick välja ut stjärna i år :eek:...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Angel
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
774
Senast: Squie
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 826
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp