Juridik -Exet och tillika hyresgästen tömmer kåken.

Dög inte dina bilder alltså? :cautious:
Nej tydligen inte. Jag fick dock en liten förklaring på mail att de inte alls ser mig som besvärlig. -Javisst du, ta den om rödluvan också. Vet att de mailade det innan de pratade med städföretaget som var där idag. Förhoppningsvis har de ändrat uppfattning efter snubbens svar om att det lär ta en hel dag och att han är där för att städa -inte fota.
 
Nej tydligen inte. Jag fick dock en liten förklaring på mail att de inte alls ser mig som besvärlig. -Javisst du, ta den om rödluvan också. Vet att de mailade det innan de pratade med städföretaget som var där idag. Förhoppningsvis har de ändrat uppfattning efter snubbens svar om att det lär ta en hel dag och att han är där för att städa -inte fota.
Positivt i det hela är att det blir en sak avbockad. Äckligheten. Du får i alla fall städat, även om det tagit energi och krånglat massor.
 
Positivt i det hela är att det blir en sak avbockad. Äckligheten. Du får i alla fall städat, även om det tagit energi och krånglat massor.
Tja, de kommer ju imorgon igen för att fortsätta. Sen följer allt med at fakturera exet. Lär ta hus i helvete.

SEN ska vi fortsätta måla. Fixa vattenläckan permanent på torsdag då den bara är provisoriskt lagad i väntan på delar. Så ett fasligt skruvande på och av på huvudvattenkranen nu.

När det är färdigmålat och nytt handfat hittat in eftersom det inte går att få bort det gula ingrodda skiten i det som sitter där så ska vi hyra ut det igen. -Vad kan hända liksom? Att huset brinner ner? Det har vi försäkring för. Idioter till hyresgäster är värre.
 
Allt!
Tro mig.
Efter 11 sammanträden i Hyresnämnden om allt möjligt, inklusive några staketstolpar i hästhagarna, så inser jag att det kan bli hur besvärligt som helst.
Vad bra, då är jag förberedd. ;)
Funderar på om jag ska hyra ut det till kommunen som då hyr ut i andra hand till en nyanländ familj. kommunen borde nog sköta sig, kan man ju hoppas. Sen kan det ju alltid bli lite fart på grannskapet.
 
Funderar på om jag ska hyra ut det till kommunen som då hyr ut i andra hand till en nyanländ familj. kommunen borde nog sköta sig, kan man ju hoppas. Sen kan det ju alltid bli lite fart på grannskapet.
Det var min plan när den här resan skulle ta slut för min del.
Jag tror att det skyddar mot de galenskaper som jag har råkat ut för.
Men nu så flyttar min dotter dit i stället tillsammans med några vänner
 
@Girasol hur har allt gått?
Vi målar och målar och målar. trodde aldrig det skulle vara så mycket jobb. Samtliga rum görs om. Byte av kontakter och uttag, lister osv. Väntar nu på leverans av beställning av ny duschkabin etc. Är rejält sinkade av att ena bilen rasade för en och en halv månad sedan, beställde en sprillans ny men leverans först precis innan jul. Det medför att vi har svårt med logistik mellan hem, jobb, detta huset, fem barn osv. Som krydda på moset är släkten på båda sidor dåliga, svärfar har lungcancer, svärmor fått hjärtproblem som krävt några elkonverteringar som inte gett önskat resultat, min mamma är dålig pga samma skitsjukdom som jag har; ehlers danlos syndrom. momor och morfar gamla och nu åker in och ut på sjukhus med stora vårdbehov, moster som klappat igenom rejält, morbror som blivit dement så det där med att få barnvaktshjälp föll som en fura. Min kropp är också lite risig av en sämre period i sjukdomen och jag är lite extra halvpaj av att unghästen hivade av mig förrförra helgen. Men annars är det bara bra, vi har siktet framåt och tuggar oss så sakta fram på vägen.
Exet lyser med sin frånvaro men ägnar stor tid av sitt liv över att spy galla till barnen. Han uppför sig som en påse skit och tar inte sitt föräldraansvar. Ena sonen har jätteproblem med magen och jag har suttit på akuten en heldag utan att de med säkerhet kunde säga vad det var. Vi fick fri väg in om det skulle komma igen då hans allmäntillstånd blir påverkat, blek och slö och ont så han gråter. kommer attackvis. Trots detta struntade barnafadern i att åka in då nästa attack kom, som då kom på hans vecka. Förtvivlad son som inte fick hjälp. Kan ju säga att huset han köpte inte hade isolerad övervåning, nu ska den inredas till barnen men det har snart tagit fem månader, barnen bor som sardiner på nedervåningen när de är där förutom den store som bor i husvagn!!! Behöver väl inte säga något om vad jag anser om föräldraansvaret där.

Således, vi tuggar på, jag bidar min tid och idioten kommer falla på eget grepp. Jag kommer flina ända in i graven tids nog.
 
Det var inte lite det, @Girasol! Det låter som om det skulle vara nära till den berömda "väggen" för de allra flesta personer om de var i din sits :(. Och vilken karlslok sedan :rage:! Att inte åka in med sin så smärtpåverkade son!!! Han borde inte få kalla sig pappa :cry:!!!
Ta hand om dig och de dina och var rädd om dig :heart. Kanske finns någon bukefalist i närheten som kan hjälpa med barnvaktande, eller målning, eller vad som nu behövs? Jag bor i mellansverige, 10 mil från Stockholm. Jag har för mig att jag uppfattat att du inte bor nära mig, men om jag har fel så är extra barn alltid välkomna. Det är bara trevligt. Vi bor trångt men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Här finns barn på 13, 11, 7 och 1 år att hänga med.
 
Det var inte lite det, @Girasol! Det låter som om det skulle vara nära till den berömda "väggen" för de allra flesta personer om de var i din sits :(. Och vilken karlslok sedan :rage:! Att inte åka in med sin så smärtpåverkade son!!! Han borde inte få kalla sig pappa :cry:!!!
Ta hand om dig och de dina och var rädd om dig :heart. Kanske finns någon bukefalist i närheten som kan hjälpa med barnvaktande, eller målning, eller vad som nu behövs? Jag bor i mellansverige, 10 mil från Stockholm. Jag har för mig att jag uppfattat att du inte bor nära mig, men om jag har fel så är extra barn alltid välkomna. Det är bara trevligt. Vi bor trångt men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Här finns barn på 13, 11, 7 och 1 år att hänga med.
Tack fina du. Dock bor vi drygt 40 mil söder om Stockholm.
Ja man har ju inte så mycket att välja på, så det är bara att hålla sig till utstakad väg och bida sin tid. Spara på energin och rida ut stormen. Grejen är att lära sig dansa i regnet istället för att klaga över det trasiga paraplyet.
 
Tack fina du. Dock bor vi drygt 40 mil söder om Stockholm.
Ja man har ju inte så mycket att välja på, så det är bara att hålla sig till utstakad väg och bida sin tid. Spara på energin och rida ut stormen. Grejen är att lära sig dansa i regnet istället för att klaga över det trasiga paraplyet.
Beundransvärd metafor, helt ny för mig. Sänder massor med styrkekramar. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp