Bukefalos 28 år!

Just nu del VIII

Just nu längtar jag som en tok efter helgen. Slutar jobba ca kl 13 imorgon, sedan ska jag (nästan) bara ta det lugnt hela helgen, titta på let's dance och äta glass! Är extremt trött nu och behöver verkligen några vilodagar.
 
Just nu har jag sjukt ont i huvudet (höll nästan på att svimma flertalet gånger på väg till campus tidigare idag..) och vill helst bara sova, men måste läsa klart i alla fall ett kapitel till inför morgondagens seminarium. Får läsa resten i morgon innan jag går dit.
 
Just nu så är jag glad över att jag återigen har kommer i min vanliga storlek på kläder :banana: (och jag som funderade över att äta hamburgare idag. HA! nu är jag inte ens sugen på hamburgare, kanske en löprunda istället däremot ;) )
 
Just nu är jag lite trött efter en lång arbetsdag följt av uthämtning av nummerlapp i Malmö, omlåning av böcker i Lund och insläpp av hästar i Staffanstorp.
Nu ska jag se på Let's Dance, duscha, packa inför imorgon samt äta något.
 
Just nu är jag så jäkla skadeglad! I går (eller snarare i morse) hade grannen efterfest. Jag har väldigt hög tålamodströskel då jag är medveten om att jag bor i ett studentområden och fest är en del av "grejen". Sa till flertalet gånger att de gärna kunde ha efterfest om de stängde av basen. Vid strax efter fyra när alla skulle bege sig hemåt öppnade sig himlen och regnet vräkte ned. Hörde hur flertalet klagade över regnet medan jag låg under mitt varma täcke och tänkte "karma will come around and bite you in the ass" :angel:;)
 
Just nu har jag precis kommit hem från paintballbanan. Ska vila en stund innan jag gör mig klar för kvällens festligheter :banana:
 
Just nu ska jag gå och lägga mig, alldeles glad :) Förutom resultatet från dagens fotbollsmatch så har helgen varit i det närmaste perfekt.
 
Funderar på om det är galet att en som precis avslutat en utbildning funderar på att börja en ny i en heeelt annan inriktning..??? Så avundsjuk på alla som visste vad de ville bli när de blev stora.. :crazy: :confused: :wtf:
 
Just nu känner jag för att fly till en öde jävla ö någonstans, bort från varenda jävla människa. Det jag säger har ändå ingen som helst jävla betydelse för någon :(
Det enda mitt förbannade kassa liv består av är att ställa upp för andra, försöka få ordning på ungarna som jag sedan ändå bara får sura miner och skrik ifrån. De har kommit in i någon period nu där mini blir jättesur för allt man säger, skriker och slåss för minsta lilla. Storebror är kaxig och otrevlig mot mig konstant vad jag än gör känns det som.
Man får säga till honom om precis allting hela tiden medan han bara flamsar runt och inte ens försöker tänka efter själv.
Kommer vi hem till föräldrarna får jag antingen höra att jag är mesig och måste säga ifrån ordentligt om jag försöker prata lugnt med dem om saker, säger jag ifrån ordentligt får jag istället skit för att jag skäller på dem och att jag måste ju prata lugnt (och nej det är självklart inte så att jag står och skriker på dem, inte så jag menar) och så fort jag försöker prata med ungarna så blir jag avbruten av föräldrarna och de säger åt dem istället. Min åsikt trycks alltid undan och överröstas.
Min ekonomi går helt åt helvete och jag verkar misslyckas med allt jag gör.
Just nu sitter jag på deras toalett och gråter medan de säger åt ungarna exakt som jag gjorde, eller försökte innan jag blev utskälld för det. Men det är tydligen bara fel när jag gör det. Men försöker jag säga nåt om det så får jag bara skit för det också. Nu idag var jag less för att sonen (återigen! Det är hela jäkla tiden!) tappat bort sin väska så man får springa runt halva orten och leta. Det är konstant som man får fara runt och leta hans grejer. Var jag än vänder mig får man bekräftat att min åsikt inte räknas, att jag ibte är värd att lyssna på. Och så har det alltid varit, jag var alltid den tysta lilla musen i skolan som blev allas hackkyckling. Åtminstone från lekis till 6an.
Ibland undrar jag varför jag ens fortsätter leva, ingenting jag gör blir ju rätt ändå. Alla verkar ändå tycka att jag är en idiot.
Jag bor i ett hus jag inte ens vill ha, i en kommun jag vantrivs i, utan jobb och där hela jäkla kommunen verkar vara emot mig.
Men jag har stannat för att barnens pappa bor här (eller pappor för de har inte samma) och för att min familj bor här. Alltid anpassar man sig efter andra. Men jag kan ju inte bara flytta och dra upp barnen från sitt liv här.
 
Men jag kan ju inte bara flytta och dra upp barnen från sitt liv här.
Jo, det kan du.

Mirre, det gör mig ledsen att se att du fortfarande får kämpa så hårt för att få vara lycklig och må bra. Det juridiska har jag ingen koll på vad gäller flytt med barn efter separation men om det inte är ett hinder så givetvis ska du flytta. Barnen mår inte bättre i längden av att växa upp med en olycklig mamma som sitter fast på en plats där hon inte trivs. Med dålig ekonomi och ständig oro. Med att se familjemedlemmar behandla mamma illa och lära sig att såhär beter man sig, det är okej, mot människor man älskar. Det har varit tydligt genom åren att det är orolig för dina barn, att det verkar vara en del röra runtomkring er, och jag tror att det kan vara bra att fasta på det och att göra det bättre för dem. En lugnare miljö där ni alla kan må bra. Prio måste vara att du ska bo nånstans där du antingen kan utbilda dig (och få jobb) eller få ett schysst jobb, för den situation du är i nu är inte hållbar i längden. Du måste ha en försörjning, ett liv, en chans till att faktiskt få vara lycklig. För din skull, för dina barns skull.

Jag hoppas att du inte tar det här fel nu. Jag tycker bara att det är så fruktansvärt gräsligt att komma in efter några månaders bortavaro och se att du mår så här jädra dåligt. Du förtjänar att få må bra och det snarast. Ta hand om dig!
 

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
8 123
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 409
Senast: Marita73
·
Svar
1 358
· Visningar
73 560
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 035
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp