Just nu del VIII

Just nu är jag helt slut efter första dagen tillbaka på campus! Hade en mastodont-dag med föreläsning 9-14-ish med massor av fysik (har inte läst fysik sedan högstadiet) och jag satt mest såhär hela dagen -> :crazy::confused: följt av "inspark" 16-nu typ. And tomorrow repeat :arghh:

Just nu funderar jag på att träna lite ur boken om högskoleprovet. Men är konstigt nog inte motiverad idag :confused:

Just nu kollar jag runt på ridskolor i min gamla hemstad. Såg att en häst härifrån står där nu, samt att två ponnyer som fanns på ridskolan när jag var liten står kvar än :D Lite kul och se hur de har det nu, och vad ljus skimmeln hade blivit.

Just nu är jag så jäkla slut.. Mår nästan illa av trötthet. Har haft en riktigt kämpig dag på campus som inleddes med ett diagnostiskt prov för att se vad vi kom ihåg från föreläsningarna i julas följt av inneklimat, mollier-diagram, sorptionskurvor etc etc följt av jobb med/under insparken.. gäsp!

Just nu försöker jag äta frukost så jag kan gå och ta prover inför KUB nästa vecka (mao vi ska få se bebis :love:)

Just nu njuter jag av att ha en dags "ledighet", i alla fall lite nu på morgonen. Ska strax hoppa in i duschen innan det är dags för tvättstuga, hämtning av paket, städning, diskning och matlagning innan jag drar ned till campus för dag tre på "insparken" :)

Just nu ska jag ta en paus ifrån att lyssna på matematik-övningar från högskoleprovet. Ska läsa Tyskungen en stund, hoppade över den boken då jag sett filmen allt för många gånger (:o) men insett att böckerna inte alls liknar filmerna som de är byggda på.

(Min kropp behöver vila efter morgonens äventyr till MVC och Lab, jösses vad lite det krävs för att må illa :down: . )

Känner mig risig och stressad. Vill å ena sidan bli dödssjuk typ imorgon för att kunna stoppa huvudet i sanden. Vet å andra sidan att det bara är att skjuta upp problemen. Å tredje sidan är jag inte alls förtjust i denna nästan-förkylning som bara ligger som ett dovt, mörkt moln i kroppen.

Just nu ska jag fortsätta arbeta lite med översättningen av studentkårens hemsida. Är sjukt nervös för om jag kommer få kritik på översättningen. :crazy: Men ingen annan vill göra det så då får jag väll ta tag i det:cautious:

Just nu sitter jag och kollar på tyger :) Synd bara att det ska vara så attans svårt att färgbestämma över nätet.. I morgon blir det en STOR beställning av tygprover!

Just nu lyssnar jag på The Refreshments, och funderar på om jag ska försöka ge mig ut idag. Eller om illamåendet motarbetar mig igen.

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 357
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: VLMF
·
Svar
2 001
· Visningar
104 469
Senast: pepp
·