Juverinflamation?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 919
L

linabergmer

Hejsan! Jag undrar vad som kännetäcknar det? Hur hästen beter sej o.s.v.? berätta allt ni vet!

Min häst fick juverinflammation vid 3 års ålder, vilket veterinären sa var ovanligt. Oftast kommer det senare och mest i samband med att de diar. Men min fick det iallafall och förklarades med att det säkert kommit bakterier eller smuts in utifrån. Hon blev väldigt svullen och varm runt juvret. Fick även feber. Men en pencillinkur hjälpte henne och det kom inte tillbaka. :)

okey, bra då vet jag lite, eftersom min häst just nu har skilts från sitt föl, o hon har mjölk kvar i juvret. så ville veta lite känne teckan för juverinflamation.-

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
507
Senast: Anonym456
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag! 2
Svar
22
· Visningar
1 186
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 958
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31