Juverinflamation?

L

linabergmer

Hejsan! Jag undrar vad som kännetäcknar det? Hur hästen beter sej o.s.v.? berätta allt ni vet!
 
Min häst fick juverinflammation vid 3 års ålder, vilket veterinären sa var ovanligt. Oftast kommer det senare och mest i samband med att de diar. Men min fick det iallafall och förklarades med att det säkert kommit bakterier eller smuts in utifrån. Hon blev väldigt svullen och varm runt juvret. Fick även feber. Men en pencillinkur hjälpte henne och det kom inte tillbaka. :)
 
okey, bra då vet jag lite, eftersom min häst just nu har skilts från sitt föl, o hon har mjölk kvar i juvret. så ville veta lite känne teckan för juverinflamation.-
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Blossom
·
Hästvård Hejsan! Jag har läst om detta preparat som i praktiken låter helt fantastisk men är det någon som provat det? :) Och jag läste att man...
Svar
2
· Visningar
740
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Joel
·
Hästvård Vi har en del johannesört i våra hagar. Det mesta är bortrensat, men det går ju aldrig att få bort 100%. Jag tror inte att våra hästar...
Svar
6
· Visningar
901
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp