Känsliga personuppgifter

Var tvungen att söka mig själv, enda som dom viste var kön, när jag fyller år, vilka fordon jag ägare och adress då.
Huset fanns inga uppgifter om.
 
Jag har 77 grannar och min närmsta granne (vi snackar små villatomter här, husen nästan i kloss intill varandra, inte "närmsta grannen tre dalgångar bort genom skogen") har 648 grannar.

What?

För övrigt tycker jag den inbjudande tonen ("hon flyttade in i bostad dittan och datten den och den dagen, och här bor hon alldeles ensam sen dess...") är riktigt jävla creepy. På andra creepy ställen står det i alla fall att jag bor med två cane corso. :cautious: (Jag har bara en men de verkar inte uppdatera med info om när hundar dör...)
Inte för att jag gillade den infon heller första gången jag såg att man kunde hitta sådant på internet, men det var åtminstone bättre än den här sidan som ser ut som en meny för sjuka typer.


Må deras servrar brinna upp, typ. :meh:
 
Bra sida fick just reda på att min fastighet är värd drygt 1.2 mille och att en av mina 648 grannar har 55 betalningsanmärkningar :eek: (det stod inte vem i alla fall)
Till skillnad från Ratsit så otade dom inte att jag har x antal hundar av en mycket stölbegärlig sort :up:
 
Vilken jävla värdelös sida. Dels ur rättssäkerhet (att tala om vilken trappuppgång mm folk bor i) men även infon stämmer ju inte ens. Jag är tydligen både gift och har företag, men lite längre ner på sidan är jag singel och har inget företag 😒 (gift med företag stämmer). Helt otroligt att sånt här tillåts. Och sen "skor" sig företag genom att sälja skydd mot idkapningar, när Sverige tillåter företag att sprida ALL information som behövs för en idkapning :wtf:
 
Vilken jävla värdelös sida. Dels ur rättssäkerhet (att tala om vilken trappuppgång mm folk bor i) men även infon stämmer ju inte ens. Jag är tydligen både gift och har företag, men lite längre ner på sidan är jag singel och har inget företag 😒 (gift med företag stämmer). Helt otroligt att sånt här tillåts. Och sen "skor" sig företag genom att sälja skydd mot idkapningar, när Sverige tillåter företag att sprida ALL information som behövs för en idkapning :wtf:
Fast du är ju både gift o har företag så vad är felet? Att dom ändrar sig senare?
 
Men byt perspektiv. Poängen är inte de som ”sitter och rotar om grannar”, utan de som har som affärsidé att sammanställa personuppgifter och publicera på nätet.

KL

Vad i hela friden har jag för nytta av att veta att medelinkomsten i min trappuppgång är 376 000 och att den som tjänar mest har 700 000:confused:
Det är för att du ska bli avundsjuk såklart?!

Jag har redan börjat fundera på vem av mina grannar som jag behöver gifta mig med och sen skilja mig från för att bli rik för någon tjänar mycket pengar i mitt grannskap!
 
Jag är aningen fascinerad av att det står att jag är åtalad i brottmål för det var mer än jag visste?
Kollade mannen jag köpte huset av, efter att han suttit i fägelse. Han har ett antal domar mot sig. Varit stadig hos kronofogden också. Fanns inget på sidan.
 
Varför så snorkig? Jag är nyinflyttad och vi satt och pratade med svärföräldrarna om vilka som bor på vår gata. Då sa min sambo att han hört talas om en sida där man kan se vilka som bor på gatan och vi slog upp den. Jag har inget emot att det står vem som bor var, det är liksom mindre känsliga uppgifter.
Ber om ursäkt om det uppfattades som snorkigt av dig. Det var inte meningen utan en uppriktig fråga kring varför du söker den infon.

Varje klick bekräftar väl tyvärr för de här företagen att det finns en kundkrets.
Men förhoppningsvis är det få som lägger pengar på att beställa denna eller någon av ratsits rapporter.

Efterhand nu verkar det som den här sidan är extra vidrig om den rakt upp och ned talar om vad vissa har för yrke samt har felaktig info.

Halvt off topic:
Den där sidan man kunde beställa domar från, som jag också minns nu..
Har jag drömt det eller plockades inte den ned pga något som inte "stod rätt till" eller har jag drömt ihop det? Jag har för mig den inte fanns jättelänge?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp