Känsliga personuppgifter

Sjukt obehaglig sida. Men informationen är så där.. står att jag bor i villa av okänd storlek och har långt till närmaste granne :laugh::grin: istället för lägenhet..
Illa.
Har du bott någon annanstans innan och det är den adressen den har kvar eller har den helt fel om din adress?

Funderar på hur gamla register den läser mot :confused:.
 
Fick ju lov att gå in och kolla. Tycker det är lite obehagligt att dem skriver exakt vilken dörr och våningsplan jag bor på, även om det ju såklart står utanför dörren och att jag bor ensam. Blir ju just när de sammanställer info sådär.
 
Ber om ursäkt om det uppfattades som snorkigt av dig. Det var inte meningen utan en uppriktig fråga kring varför du söker den infon.

Varje klick bekräftar väl tyvärr för de här företagen att det finns en kundkrets.
Men förhoppningsvis är det få som lägger pengar på att beställa denna eller någon av ratsits rapporter.

Efterhand nu verkar det som den här sidan är extra vidrig om den rakt upp och ned talar om vad vissa har för yrke samt har felaktig info.

Halvt off topic:
Den där sidan man kunde beställa domar från, som jag också minns nu..
Har jag drömt det eller plockades inte den ned pga något som inte "stod rätt till" eller har jag drömt ihop det? Jag har för mig den inte fanns jättelänge?

Om du tänker på lexbase så finns den forfarande kvar.
 
Fast det räcker ju att veta ditt lägenhetsnummer för att räkna ut det. Ex 1202 = vån 2 andra dörren fr vänster.

I alla fall om den som äger lägenhetens gjort enligt standard men så är inte alltid fallet. Vet dels för att jag jobbar på posten och dels för att min egen trappuppgång är tvärtom. 1102 är första till vänster och 1101 är andra från vänster.
 
I alla fall om den som äger lägenhetens gjort enligt standard men så är inte alltid fallet. Vet dels för att jag jobbar på posten och dels för att min egen trappuppgång är tvärtom. 1102 är första till vänster och 1101 är andra från vänster.
Men då har fastighetsägaren gjort fel.

De två första siffrorna anger vilket våningsplan bostaden ligger på. Entréplanet sätts till 10. Även om ett våningsplan skulle ligga en halvtrappa upp från entrén, räknas det som entréplan.
Våningsplan ovanför entréplanet numreras 11, 12 etc. och nedanför 09, 08 etc. De två sista siffrorna anger bostadens placering inom våningsplanet. När man kommer upp till ett våningsplan, till exempel 11, börjar numreringen med 1101 vid den bostad som ligger till vänster om trappan och fortsätter medsols. (
Lantmäteriet)
 
Men då har fastighetsägaren gjort fel.

De två första siffrorna anger vilket våningsplan bostaden ligger på. Entréplanet sätts till 10. Även om ett våningsplan skulle ligga en halvtrappa upp från entrén, räknas det som entréplan.
Våningsplan ovanför entréplanet numreras 11, 12 etc. och nedanför 09, 08 etc. De två sista siffrorna anger bostadens placering inom våningsplanet. När man kommer upp till ett våningsplan, till exempel 11, börjar numreringen med 1101 vid den bostad som ligger till vänster om trappan och fortsätter medsols. (
Lantmäteriet)

Ja?
 
Att vissa gör fel gör en inte mer skyddad från att någon ska veta exakt var man bor, det räcker generellt med att veta lägenhetsnumret. Det ger samma info som mrkoll, skillnaden är bara att sajten larvar sig med att låta som om de varit inne i uppgången och kollat.

Vart i hela friden skrev jag att det gav mer skydd? Jag påpekade bara att många hus inte följer standard med lägenhetsnumrerigen.
 
Vart i hela friden skrev jag att det gav mer skydd? Jag påpekade bara att många hus inte följer standard med lägenhetsnumrerigen.
Du började med att skriva att det var obehagligt att sajten skrev exakt var du bor. Jag svarade att det talar även lägenhetsnumret om. Varför du då tog upp att en del fastighetsägare gör fel förstår jag inte, men det spelar heller ingen roll för min del.
 
Du började med att skriva att det var obehagligt att sajten skrev exakt var du bor. Jag svarade att det talar även lägenhetsnumret om. Varför du då tog upp att en del fastighetsägare gör fel förstår jag inte, men det spelar heller ingen roll för min del.

Du blandar nog ihop det, jag har inte skrivit något om att det är obehagligt att det står vart man bor.
 
Nja.

Men domar osv är väl allmänna handlingar..

Sedan kan man tycka att det är beklagligt att en sida väljer att sammanställa det och ha en tjänst för att ge den informationen.
Men vad de egentligen gör är väl att slå mynt av redan allmänna handlingar som går att hitta på andra sätt.

Fast de samlar även in egna uppgifter om antal sökningar etc och presenterar ihop med person. Torde vara olagligt med GDPR.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp