Kaffechoklad?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Cattis_E
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 999

Gillar ni kaffechoklad?

• Tycker om både chokladen och kaffe som dryck

Röster: 52 52,0%
  • Tycker om kaffesmak på choklad men dricker inte kaffe.

Röster: 14 14,0%
  • Dricker kaffe men avstår choklad med kaffesmak

Röster: 17 17,0%
  • Jag gillar inget av det. Blä.

Röster: 17 17,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    100
  • Omröstning stängd .

Cattis_E

Trådstartare
Alltså choklad med kaffesmak
Det tycker jag är bland det vidrigaste som finns.
Men vad tycker buke?
Och finns det överhuvudtaget någon som inte gillar kaffe, som gillar choklad smaksatt med det?
Välj något av alternativen i omröstningen.

Fuskar och kryssar att jag gillar choklad med kaffesmak men inte kaffe för så har det varit i större delen av mitt liv. Nuförtiden dricker jag latte och cappuccino men det är ju inte riktigt kaffe

Jag tycker att kaffe är den vidrigaste dryck som finns (tätt följd av vitt vin). Men, choklad med kaffe fungerar ändå. Absolut inget jag köper frivilligt, men blir jag bjuden så kan jag ta en bit utan problem.

Min mor, hon älskar(!) kaffe och choklad, och är mycket förtjust i kombinationen. Hon brukar annars tycka att "choklad blandat med något annat är bara som att ta två goda ting och förstöra båda två!" :p

Jag tycker om kaffe som dryck, med mycket mjölk, men jag vill absolut inte att något annat ska smaka kaffe. Blä!

Dream of truffels med kaffesmak är finfin, movie night som sagt goood, och alltid kaffe i chokladbollar. Kaffe och choklad är en kalasgod kombo :)

• Gilla
Reactions: Sel
Alltså choklad med kaffesmak
Det tycker jag är bland det vidrigaste som finns.
Men vad tycker buke?
Och finns det överhuvudtaget någon som inte gillar kaffe, som gillar choklad smaksatt med det?
Välj något av alternativen i omröstningen.
Gillar oftast inte smaksatt choklad alls. Om det tillför crunch o konsistens dvs nötter finns det gott. Som pistagenötter, hasselnötter, rispuffar eller kola kan vara gott.

Men kaffe, lakrits, jordgubbe, oreo, mint och andra påhitt ska inte vara i min choklad.

Kaffe däremot saknas just nu då jobbets enda maskin med gott kaffe är på reparation. Nu har vi bara halvdant kaffe och då kan man oftast hellre vara utan. Sitter med en kopp nu gott hemmabryggt, som alltid helt utan spår av mjölk.

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 350
Senast: Capybara
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 343
Senast: Tantan
·
R
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 796
Senast: Roheryn
·
  • Omröstning Omröstning
Mat Själv tycker jag att choklad ska vara utan annan smak men mint eller kokos är ok. Choklad med apelsinsmak är :yuck: Det värsta är ändå... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 451
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?