Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man måste värma muggarna innan kaffet kommer i dem! Annars kyler muggen ner kaffet. Värdelöst äckligt.
Är du säker på att det är kaffebryggaren och inte bara märket av kaffe du köper? Har du testat med en massa olika sorter?Inser att min kaffebryggare gör kaffedrickandet till en mindre angenäm upplevelse.
Kalka aldrig av bryggaren.. köp hellre en ny!!Tänk man lär sej nåt nytt varje dag hehe ska kanske börja att värma muggar + byta kaffesort så kanske jag klarar mej med bryggaren nåt år till :-)
Kalka aldrig av bryggaren.. köp hellre en ny!!
Jo det har jag faktiskt gjort, regelbundet kan jag inte säga men då och då, är det nåt som påverkar smaken? Har bryggt ur med vatten tre gånger extra för säkerhets skull när jag gjort det?Kalka aldrig av bryggaren.. köp hellre en ny!!
Då skulle jag få köpa ny flera gånger om året
Moccamaster är grym på att göra gott kaffe! Själv har jag en kombimaskin från Krups som jag är väldigt nöjd med. Mal själv och förvarar bönorna i frysen.
Massa olika sorter, nej. Men kanske tre fyra.. Skulle finnas prover att köpa, dyrt att köpa ett helt paket som jag sen kanske tycker smakar bläÄr du säker på att det är kaffebryggaren och inte bara märket av kaffe du köper? Har du testat med en massa olika sorter?
Oavsett: Köper hela kaffebönor och maler innan kaffet ska tillverkas. Gärna från fina kaffeaffären, men till vardags funkar Mollbergs blandning från Zoegas.
Hazienda här med mestadels. Förr drack jag Skånerost, men det känns inte ok alls, längre.Åh jag älskar Mollbergs blandning och Black behöver från Zoegas, men eftersom det känns sådär att inte köpa ekologiskt/fairtradeat får det bli Hazienda för oss. Det är nästan lika gott och samvetet mår liiiite bättre![]()