Kaffemaskin med kapslar

Sv: Kapselmaskin

Dolce gusto-maskinen var till belåtenhet i alla fall. Det blir helt ok kaffe i den, mycket godare än brygg eller snabbkaffe. Jag ville ha en liten maskin då vi har mycket lite utrymme, och den minsta är bra till oss. Tassimo har vi på jobbet och den gör inte gott kaffe. Iofs blir inget kaffe gott där, kanske vattenkvaliten som är avgörande där?

Släng in det öppnade paketet kaffe i frysen. Håller sig i år utan att bli beskt och äckligt.

Annars kan jag tipsa om att värma mjölk och ha i lite kanel och sedan Nescafé. Blir jättegott. Gillar man honung är det smaskigt i.

*knapplån och trådkapning*

Ni som haft era kapselmaskiner nåt/några år. Är ni fortfarande nöjda eller står dom undangömda i ett skåp och samlar damm?
Funderar nämligen på att köpa en Nespresso Citiz. Jag gillar espresso, cappucino och latte, men min sambo är tråkigt svensk och dricker bara svart kaffe :grin:
Kan man jämföra en hederlig svensk kopp svart kaffe med lungo eller kommer han att bli besviken?
Något generad kan jag ju erkänna att jag fastnade för Nespresso-maskinen mest för att den är så j-vla snygg :o Men den ska visst göra helt ok espresso med...
Någon som vet om dom finns på Gekås?

Vi har rn Nespresso maskin och herregud vad gjorde jag innan den?? Sjukt bra kaffe och jag är supernoga med vad jag dricker för kaffe. Flera sorter med olika smak att välja på och eftetsom det blir "ordentlig latte" ist för canligt brygg kaffe behöver jag bara en kopp! Dricker jag vanligt brygg ur kokare kan jag dricka 2-3 koppar, alltså blir Nespresso nyttigare för mig :)

Älskar den maskinen och efter snart 3 år går den fortfarande som en klocka!

Dom finns inte på Gekås, inte när jag varit där iaf! Köp du en Nespresso och köp gärna en Aeroccino till så du kan göra den underbara skummade mjölken!

Senast ändrad:

Vi har haft vår Citiz (med mjölkskummare) sedan förra sommaren. Använder den fortfarande flera gånger i veckan. Kaffet blir jättegott och det är himla smidigt med kapslarna. Jag tycker lungo är rätt tråkiga i smaken så vi har faktiskt nyligen skaffat en kaffebryggare för de tillfällen då vi vill ha "vanligt" kaffe.

kl

Jag har lärt mig uppskatta min tassiomo! Jag tycker faktiskt om min lilla enkla maskin som så många med ord spytt galla över! Jag använder den dagligen, även till te - kapslarna funkar flera gånger liksom. Vi använder även en tassimo på jobbet, och många som tidigare varit negativt inställda kommer nu med kapslar till jobbet och det byts sorter och provsmakas åt alla håll och kanter.

Så jag gillar min tassimo numer! :)

Förstår att det är blandade åsikter om kapselmaskiner...
Men det blev en Nespresso citiz cremevit idag :love: Har bara hunnit sluka en espresso för klockan blev 20.30 innan jag kom hem och nu får jag nog svårt att somna... men det är det värt :grin:
Men det verkar inte som att lösa mjölkskummare får säljas nån annanstans än hos Nespresso själva, så det får vänta tills det är dags att beställa kapslar. Kan tycka att 750 spänn är rätt saftigt också... Men det är gott med cappucino o latte...

Den är LÄTT värd de 750 kronorna om man gillar Capuccino eller Latte.. Det blir så sjukt bra!
Vi köpte våra på Nespresso-store i Stockholm, har inte funderat på att det inte säljs någon annanstans..

Jag vill köpa en Caffitaly. Bäst i test, och är inte låst till ett kaffemärke (även om Löfbergs är klart störst i Sverige). Syrran har en och även om jag bara testat Löfbergs där så blir ju kaffet grymt gott.

Nån som avråder?

Jag tycker man ska välja den som gör godast kaffe. Om du gillar Caffitalyn så kör på den. Valmöjligheten på kaffet, lättillgänglighet och pris är väl helt ok också? :)
Hittills är jag väldigt nöjd med min Nespresso, men det betyder ju inte att andra tycker samma..
Hqr läst många bra omdömen om Caffitaly så den är säkert ett bra val :)

Ffa är ju Caffitalyn en snygg maskin. Sen har den fått mycket bra omdömen i jämförelser med andra i samma klass. :)

Men hur ska man veta om de andra gör godare kaffe om man inte smakat dem? Iofs, jag tycker Caffitaly gör gott kaffe. Orgasmkaffe däremot, det har jag aldrig smakat någonstans (även om laktosfri vanillalatte på espresso house är bra nära, sockerjunkie som jag är).

Och klasserna dyrare än så här ger jag mig inte in i. Funderar på att köpa lägenhet så nån måtta på shoppingen får det ändå vara. :)

Jag tror väl att principen är 'automatkaffe är alltid automatkaffe' råder och att det handlar om vad maskinen har för utbud av kapslar/sorter mest...:cool:

Enda sättet att få reda på vilken som gör godast kaffe är ju att smaka ;)
Gillar du Caffitaly - kör på den. Är du osäker - testa flera :)

Nja... Smakade kaffe både från en Tassimo och Nespresso när jag köpte min maskin häromdan och den ena hade aldrig i livet kommit innanför min dörr :devil:
Gillar du sött så kanske du hade sagt tvärtom, men nog sjutton är det skillnad...

Japp! Har en massa olika smaker hemma just nu och provar igenom. Favoriterna verkar bli Ecaffés espresso-smaker. Har Morbido, Intenzo och Prezioso hemma och de är alla sjukt goda att göra latte på. :)

Liknande trådar

C
Utrustning Jag har flyttat till en del av varlden dar det tyvarr inte finns sa manga sadlar att valja bland, och dar priserna darmed ar avsevart...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Cathrine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka