Kal på magen..

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Wildty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 039
W

Wildty

Min lilla honkatt har blivit kal på "tuttarna". Det har kommit pö om pö, det ser ut som hon är rakad. Hon har inte tappat håret, det är som att det blivit klippt.. :confused: Någon som har nån aning??

Sv: Kal på magen..

Hon kan inte vara dräktig? Annars bör du nog hålla koll, det blir stubbat om dom slickar sig mycket. Att slicka sig blir lätt en ovana som kan sluta i sår efter tungan.

Så är det säkert att hon inte blivit dräktig, så titta på henne så hon inte tvättar sig för mycket runt där.

Tack för ditt svar!
Nej, hon är inte dräktig, kastrerad innekatt. Jag har inte tänkt på om hon slickar sig mycket, ska kolla extra noga. Vad kan slickningen bero på?

Hon slickar sig med all säkerhet bort håret.Anledningen kan vara
att hon har tråkigt helt enkelt.
Min hankatt slickade av sig allt hår på magen och insidan av
benen på vinterhalvåret.Jag tror att det kan bero på att han
inte kunde gå ut och in som han ville då.På sommaren har jag alltid ett fönster öppet. Nu har vi satt in en kattlucka och problemet är
borta.
Det kan vara svårt att komma på vad orsaken kan vara att de
slickar av sig håren.Man får försöka ha en massa fantasi och
försöka tänka som en katt.
Det är iallafall inget farligt, det ser bara väldigt tråkigt ut.
Hoppas att det fixar sig för er.

Tack så mycket för era svar!:bow:
Man blir så orolig och börjar tänka på värsta scenariot (cancer). Ska fråga en vet. för säkerhets skull.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
491
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 219
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
11
· Visningar
912
Senast: Emmmmma
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 292
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka