Kalas 12-åring, present?

Fibusen

Trådstartare
Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det som?

Tänker max runt 200kr.

HJÄLP?!
 
Presentkort på bio, nån tv spel merchandise, en fakta bok, cool stuff har en del roliga spel och annat tex en rubikskub och lite godis, nått litet relaterat till en sport som killen spelar. Kanske ditt barn har några tips lr kan hjälpa med intressen som födelsedagsbarnet har också bollar ni utifrån det?
 
Mitt barn gjorde en egen present till en vän i den åldern som jag tycker var rolig.
En tavelram där en eller två 100-lappar ramades in och på passpartoun så textades det dit "NÖDPENG" och "Vid behov krossa glaset".
Den idén blev poppis och gick runt i grannskapet ett tag :D
 
Vi köpte presentkort på Bio i den åldern.

Detta är något som jag haft i tanken, dock så krävs det ju att han får med sig en kompis eller förälder som kan följa med på bio, för en 12-åring vill nog inte gå själv. Det kanske inte alltid är så lätt att få med sig?
 
Presentkort på bio, nån tv spel merchandise, en fakta bok, cool stuff har en del roliga spel och annat tex en rubikskub och lite godis, nått litet relaterat till en sport som killen spelar. Kanske ditt barn har några tips lr kan hjälpa med intressen som födelsedagsbarnet har också bollar ni utifrån det?

Har försökt få någon information av sonen, men han vet inte så mycket om han. Det är ingen som sonen umgås med så mycket, men pojken har varit snäll och bjudit hela klassen.
 
@Fibusen Det finns inga presentkort som gäller specifikt på orten där du bor? Alltså som är giltiga hos tex både sportaffären, bio, fik och klädbutik.

Min lilla håla har en centrumförening där de flesta butiker är med, även kedjor, och presentkorten man köper genom föreningen gäller alltså hos alla anslutna butiker.
 
Jag brukar fråga om det finns en önskelista när jag svarar på inbjudningar å barnens vägnar. För det mesta brukar det inte finnas en önskelista och då utgår jag ifrån att vad som helst funkar.

Kan du inte gå ihop med en av sonens kompisar och köpa två biobiljetter? Om du inte vill bara ge en biljett. Min son har ofta fått en biljett så jag tycker det är helt normalt att bara ge en biljett, men jag förstår argumenten emot att bara ge en biobiljett.
 
Detta är något som jag haft i tanken, dock så krävs det ju att han får med sig en kompis eller förälder som kan följa med på bio, för en 12-åring vill nog inte gå själv. Det kanske inte alltid är så lätt att få med sig?
Som förälder som har barn som fått biobiljetter så är det ju absolut mycket billigare att gå när man betalar för en än när man betalar för två :)
 
Detta är något som jag haft i tanken, dock så krävs det ju att han får med sig en kompis eller förälder som kan följa med på bio, för en 12-åring vill nog inte gå själv. Det kanske inte alltid är så lätt att få med sig?
Kan det inte ingå i biobiljetten att ditt barn hänger med på bion?
 
Kolla det ordentligt med barnet innan! Är det ingen som ens barn umgås med så avråder iaf jag från det. Barn kan vara så elaka!
Fast om det inte hade varit någon barnet umgicks med hade hen vill inte gått på kalaset?

Till ts;
Går barnet på någon speciell aktivitet? Här köps det orimliga mängder stall och fotbollssaker till kusinerna, då det är deras intresse. Vi köpte coola kepsar ett år som var poppis, dock lite dyrare har jag för mig. 🙂
 
Fast om det inte hade varit någon barnet umgicks med hade hen vill inte gått på kalaset?

Till ts;
Går barnet på någon speciell aktivitet? Här köps det orimliga mängder stall och fotbollssaker till kusinerna, då det är deras intresse. Vi köpte coola kepsar ett år som var poppis, dock lite dyrare har jag för mig. 🙂

Om jag inte minns fel så är hela klassen bjuden. Jag tar för givet att alla i klassen inte umgås med den som fyller år utan att hela klassen är bjuden som en enhet, inte för att 12-åringen som fyller år råkar umgås med precis alla.

Jag kan bara föreställa mig konversationerna om mina föräldrar hade gett bort ett biobesök med mig till nån av de i min klass (när jag var 12 år) som jag inte umgicks med. "Jag fick biobiljett men jag måste gå med HENNE".

Jag tycker helt enkelt att det är en dålig idé om inte 12-åringen som ger bort presenten faktiskt umgås regelbundet utanför skoltid med den som fyller år. Och är goda vänner. Det riskerar att slå tillbaka rejält på det egna barnet.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
207
Senast: vilde
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 808
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Jag gör en vild chansning då jag själv inte lyckas hitta en sådan bok. Min 10 åring ska få en faktabok med dinosaurier som är kopplad...
Svar
15
· Visningar
969
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: Pengy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp