Käpphästaktiviteter mellan Göteborg - Stockholm

Bukefalos 30 år!

BernT

Trådstartare
Dottern + kusin älskar att käpphästa runt och hoppa osv och nu när jag var i Stockholm på jobb gick jag förbi den nya banan på Gärdet. Tyckte den var jättefin och det tyckte barnen med när jag skickade bilder.

Så vi planerar åka hit i sommar men åka Göteborg - Stockholm för lite käpphäst på Gärdet känns lite overkill så finns det andra fina banor och ”käpphästupplevelser” man kan göra på vägen? Vi kan tänka oss stanna och sova över nånstans på vägen så de kan leka ordentligt om vi hittar något kul. Försökte googla men hittade inget. Tänker typ hoppbana, terrängbana eller bara en fin stig så de kan ”rida ut”.

Väl i Stockholm ska vi till Gärdet, Gröna Lund och Vasaskeppet är tanken så där har vi iaf lite planer.

Vet inte vilken väg ni tar upp men Kolmården har väl en käpphästbana. Har inte varit där så vet inte något om kvaliteten på den dock

Har du koll på SIHS käpphästkval? De ordnas i samband med travtävlingar på olika travbanor under sommaren. Det är gratis att starta och alla får fin rosett. Min dotter startade två kval förra sommaren och jag tyckte det var väldigt välordnat och trevlig stämning. Alla hejade på alla.

Dottern + kusin älskar att käpphästa runt och hoppa osv och nu när jag var i Stockholm på jobb gick jag förbi den nya banan på Gärdet. Tyckte den var jättefin och det tyckte barnen med när jag skickade bilder.

Så vi planerar åka hit i sommar men åka Göteborg - Stockholm för lite käpphäst på Gärdet känns lite overkill så finns det andra fina banor och ”käpphästupplevelser” man kan göra på vägen? Vi kan tänka oss stanna och sova över nånstans på vägen så de kan leka ordentligt om vi hittar något kul. Försökte googla men hittade inget. Tänker typ hoppbana, terrängbana eller bara en fin stig så de kan ”rida ut”.

Väl i Stockholm ska vi till Gärdet, Gröna Lund och Vasaskeppet är tanken så där har vi iaf lite planer.
Visingsö finns ju trevliga vägar. Annars tänker jag att även käpphästar behöver lite klättring så stanna i Söderköping och klättra upp på Ramunderberget. Nedanför finns en trevlig glassrestaurang. Är det sol och semester är kön svinlång dock så jag rekommenderar en vardag och inte i juli.

IMG_4901.webp

Karlskoga! Badplats vid vattnet samt stor, fin lekpark bredvid banan! Tror det heter Näset. Dålig koll på namnen i kga trots att jag bor nära!

Hej!
Visingsö riddarmarknad anordnas den 15-16 augusti i sommar. Förutom de vanliga medeltidsuppvisningarna så kommer det även finnas käpphästaktiviteter på plats.
Jag är ansvarig för detta då jag driver företag inom just käpphästar. Dels försäljning av hästar och utrustning, men även både hoppbana och tornerspelsbana för käpphäst som kommer finnas på plats under hela helgen! Förra året var det en hel del käpphästintresserade barn som red runt på sina hästar på marknaden.
Kanske är något att spana in?

Hej!
Visingsö riddarmarknad anordnas den 15-16 augusti i sommar. Förutom de vanliga medeltidsuppvisningarna så kommer det även finnas käpphästaktiviteter på plats.
Jag är ansvarig för detta då jag driver företag inom just käpphästar. Dels försäljning av hästar och utrustning, men även både hoppbana och tornerspelsbana för käpphäst som kommer finnas på plats under hela helgen! Förra året var det en hel del käpphästintresserade barn som red runt på sina hästar på marknaden.
Kanske är något att spana in?
Det låter roligt, det vill säkert tjejerna åka på. Tack för tipset. Haha åh nej inte utrustning, kommer bli ruinerad 😂 tur det är ett tag kvar så kan dottern få jobba ihop lite shoppingpengar.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka