P

Pirayan

Nej, nu har det väl slagit slint pá människorna här nere.....
Skulle köpa kalk för att grunda bedd härom dagen och fár till svar att det är riktigt farligt för luftvägar osv...
Vet inte vad de använder här nere, men jag har aldrig hört talas om det förut. :confused: :confused:
Är det nágon annan som har det?
M V H Lotta
 
Det finns olika sorters kalk för olika ändamål. Foderkalk är ganska harmlös, men sån som man använder till t ex cement fräter, och det är inte bra att andas in sånt damm.
 
Släckt kalk är basisk och frätande. Kalkstensmjöl är däremot ofarligt och samma kalk som man kan ge som tillskott i foder.
 
Tack för era svar.
Bara sá konstigt.... för jag frágade om kalket i en foderaffär och det lär ju knappast ha varit "brukskalk" han hade där.
Náväl, jag fár väl frága efter foder kalk om de nu ger hästar det här????
M V H Lotta
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 002
Senast: Amaranthe
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 400
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 103
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp