Kallblod - vilken sorts transportskydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 043
I

Ingrid och Lukas

Hej,

Jag vet att det finns en annan tråd om detta men jag behöver svar fort och provar så här. Ni med lite kraftigare kallblod, vilka transportskydd använder ni. Märke och storlek?

~Ingrid

Sv: Kallblod - vilken sorts transportskydd?

Jag har inget kallblod, men en jag känner har en häst med kraaaftiga ben och hon har höga Bucas skydd.

Notorius skrev:
Jag har inget kallblod, men en jag känner har en häst med kraaaftiga ben och hon har höga Bucas skydd.

Tack, ska kika hur dom ser ut genast.

~Ingrid

Vi använder dom mocka skodda från Börjes, dom sitter bra. Dock upplever jag inte att dom ger något stöd, bara skydd....

Har oxå använt Börjes i mocka och funkar bra. Även använt Bucas men ena hästen trampade sönder ena bak på en gång men hon hade nya broddar. Om någon häst behöver stöd så använder jag en tjock padd och fleecelinda och lindar ända ner över hoven.

Vet en som har en nordis och hon har också Börjes transportskydd. De funkar bra! Ser helt okej ut och är ju väldigt billiga också, verkar vara prisvärda.

Jag köpte mina på hööks....Equi-guard ...dom som kostar 649:- i storlek full...och dom räcker gått och väl till min frieser med kraftiga ben och stora hovar ...super bra...;) Rekommenderas verkligen..

Mark Todd har jag till mitt kallblod och hon har STORA fötter o grova ben. De är tom på gränsen till stora :confused:

dom har jag cokså, tycker dom är jätte bra :D

Tänkte tala om vilka transport skydd det blev till slut. Det blev ett par marinblåa Pessoa transportskydd http://www.xn--spngaridsport-qfb.se/boots/pessoa.htm med ljustblått lite rutigt foder inuti. De satt som gjutna på honom så jag är nöjd.

Kikade på många olika men de flesta var lite väl långa i bakskydden för att sitta bra. Men till slut hittade vi rätt...

Jag köpte mina på Granngården men de är likadana som på länken ovan.

~Ingrid

Jag har inga transportskydd alls till mina två kallblod.

Immer

Immer skrev:
Jag har inga transportskydd alls till mina två kallblod.

Immer

Jag vill inte köra honom utan, vi ska på kliniken på måndag.

~Ingrid

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
765
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 380
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
879
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka