Kallblodssadel, någon som har?

N

nalle

Har sett en kallblodssadel, 18" med extra vid kamrar hos equliex och den har ribbsits, ser väldigt skön ut och nu undrar jag bara om det finns nån här som har en sån??
 
Sv: Kallblodssadel, någon som har?

Menar equilex såklart.
 
Sv: Kallblodssadel, någon som har?

har den inte men jag har sett den på en tysk hemsida för visst är det denna
50081.jpg


Kaltblut-Ledersattel 'Loesdaus Goliath'
50081
Aus bestem Qualitätsleder gefertigt, mit extra weiter Kammer, grosser Rippsitzfläche und hohen, weichen Kniewulsten auf dem Sattelblatt.

Flache Lederkissen (Trachten) sorgen für guten Sitz und optimale Gewichtsverteilung auf dem Pferderücken, mit Packtaschenringen und Schweifriemenring - ein Sattel, der durch seine hervorragende Verarbeitung und Funktionalität überzeugt! Farbe schwarz
 
Sv: Kallblodssadel, någon som har?

engelska
Cold blood leather saddle ' Loesdaus Goliath ' - detail Home -- saddles and accessories -- inexpensive leather saddles Cold blood leather saddle ' Loesdaus Goliath ' 50081 From best quality leather manufactured, with specially far chamber, large serrating seat face and high, soft Kniewulsten on the saddle sheet. Flat leather cushion (trachten) provide for good seat and optimal weight distribution on the horseback, with packing ash rings and tail belt ring - a saddle, which convinces by its outstanding processing and functionality! Color black Cold blood leather saddle ' Loesdaus Goliath ' - detail Home -- saddles and accessories -- inexpensive leather saddles Cold blood leather saddle ' Loesdaus Goliath '
 
Sv: Kallblodssadel, någon som har?

Ja, det är den. Är väldigt sugen på den för den ser väldans skön ut med djup sits och rejäla knästöd. Men vet inte om den kan vara för vid för min pålle och kanske även för lång (ser ut att vara långa bossor). Jag har en travnordis av grov typ men ganska kort rygg som är i inridningsstadiet och han behöver rättså bred sadel redan nu och när han musklar på sig behöver han säkert ännu bredare. Om sadeln är till för riktigt kraftiga ardennrar tex så är den nog för vid.
Men priset är bra, 3200:-, alldeles lagomt för min ekonomi och jag letar allroundsadel för långa uteritter men som man även kan ta ett dressyrpass i då och då. Ska ringa till equilex och höra vad de tycker.
 
Sv: Kallblodssadel, någon som har?

Den är ju inte så jättevid om man tittar på bommen. Att de har lagt den plant lurar ögat lite. För övrigt vet jag inget om den.
// Linda
 
Sv: Kallblodssadel, någon som har?

nalle skrev:
Ja, det är den. Är väldigt sugen på den för den ser väldans skön ut med djup sits och rejäla knästöd. Men vet inte om den kan vara för vid för min pålle och kanske även för lång (ser ut att vara långa bossor). Jag har en travnordis av grov typ men ganska kort rygg som är i inridningsstadiet och han behöver rättså bred sadel redan nu och när han musklar på sig behöver han säkert ännu bredare. Om sadeln är till för riktigt kraftiga ardennrar tex så är den nog för vid.
Men priset är bra, 3200:-, alldeles lagomt för min ekonomi och jag letar allroundsadel för långa uteritter men som man även kan ta ett dressyrpass i då och då. Ska ringa till equilex och höra vad de tycker.

Jag mailade equilex igår med lite frågor om sadeln, men har inte fått något svar ännu! Men jag tror att sadeln är för lång för min fjording o kanske inte tillräckligt vid heller. jo det var ju ett shyst pris o man kan ju alltid hoppas den passar..
 
Sv: Kallblodssadel, någon som har?

Får man blåsa liv i en så här gammal tråd och fråga om någon har provat denna sadel?
I så fall: kan du skriva och berätta för och nackdelar med sadeln, och till vilken hästrygg du har haft den?

:)
 

Liknande trådar

Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
26 590
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 773
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 221
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp