Egonson_
Trådstartare
Nu är det kallt hemma, hade 15 grader när jag gick upp och har eldat sedan 8 i morse och det är fortfarande 18 grader som max.. I sovrummet 17. Vad gör jag för fel, eller är det fel på maskineriet?
Ingen är hemma, alltså ingen kan visa hur jag gör!!
Tänkte eftersom buke brukar vara bra till det mesta frågar jag här
Är ju en gammal vedpanna och så när jag inte är hemma på hela dagen och pannan blir kall slår elen igång automatiskt så det håller grundvärmen.
Har vridit lite på shuntventilen men fattar inte riktigt om jag vrider åt rätt håll, vad som ska peka vart
Vred nyss om den till följande som jag fotat så fint:
Är den fel inställd för att öka inomhusvärmen eller är det rätt? Är det den lilla pinnen som ska peka på rätt värde eller den stora?
Antar den stora är handtaget dock..?
Den står på 5 nu, är graderad 0-10. Pannan visar på 45 grader ca.
Den har alltså funkat tidigare och det ska inte vara något fel på den, den som bodde i huset före mig 2010 hade inga problem med värmen alls.
Ingen är hemma, alltså ingen kan visa hur jag gör!!
Tänkte eftersom buke brukar vara bra till det mesta frågar jag här
Är ju en gammal vedpanna och så när jag inte är hemma på hela dagen och pannan blir kall slår elen igång automatiskt så det håller grundvärmen.
Har vridit lite på shuntventilen men fattar inte riktigt om jag vrider åt rätt håll, vad som ska peka vart
Vred nyss om den till följande som jag fotat så fint:

Är den fel inställd för att öka inomhusvärmen eller är det rätt? Är det den lilla pinnen som ska peka på rätt värde eller den stora?
Den står på 5 nu, är graderad 0-10. Pannan visar på 45 grader ca.
Den har alltså funkat tidigare och det ska inte vara något fel på den, den som bodde i huset före mig 2010 hade inga problem med värmen alls.
Senast ändrad: