Kamera i stall

Skye

Trådstartare
Inför fölning så skulle jag vilja sätta upp en kamera som livestreamar. Jag bor inte vid stallet så har ingen wifi där.
Hur har ni löst det som har kamera utan wifi? Vilka märken rekommenderas?
 
Inför fölning så skulle jag vilja sätta upp en kamera som livestreamar. Jag bor inte vid stallet så har ingen wifi där.
Hur har ni löst det som har kamera utan wifi? Vilka märken rekommenderas?
Själv hade jag nog löst det med en vanlig mobil som streamar via t ex Bambuser, Ustream, Livestream eller liknande smidig app+serverplattform, över 3G/4G.
 
Vi har inget wi-fi i stallet men använde oss av en mobil och en vanlig babyvakt-app.
Köpte till ordentligt med surf men den tog nästan ingen surf, så billig i drift.
Funkade helt okej!
 
Smart, ska kolla upp det där med babyvakt annars blir det nog att tejpa upp en gammal mobil och streama genom den :)
 
Hej!
Kan du förklara hur ni gjorde med kameran & appen i stallet? Inte teknisk det minsta😁
Är inte heller särskilt teknisk men detta var enkelt att fixa!
Du måste ladda ner en babyvaktapp till mobilen som ska sitta i stallet samt till din egen telefon. Den vi använde oss av heter Babymonitor.
Då väljer du i appen att stalltelefonen ska vara babyenheten och i appen i din telefon väljer du föräldraenhet. Och sedan har du bild i din telefon!
Satte telefonen i en mobilhållare som skruvades upp på en planka i en bra vinkel så att så gott som hela boxen kom med i bild.
Det går att tända en lampa på babyenheten men den hjälper inte så mycket eftersom att hästarna inte är så nära att mobillampan lyser upp dem så har man inte bra nattbelysning i stallet så måste man fixa en lampa i boxen eller lämna vanliga belysningen på som vi gjorde.
Vi har inte jätte bra internet i stallet men även om bilden hackar och det är någon sekunds fördröjning så funkade det utmärkt till att hålla koll på sto inför fölning och sedan sto och föl. Vårt föl behövde väldigt mycket hjälp de första dygnen så vi hade stenkoll i kameran de stunder vi inte var i stallet.
Kunde även hålla koll på dem om jag åkte iväg ett tag sedan när de klarade sig mer själva eftersom att avståndet inte spelar någon roll. 94E961D5-3E21-4C78-8C8D-DCAC8ED6BD01.png
 
Är inte heller särskilt teknisk men detta var enkelt att fixa!
Du måste ladda ner en babyvaktapp till mobilen som ska sitta i stallet samt till din egen telefon. Den vi använde oss av heter Babymonitor.
Då väljer du i appen att stalltelefonen ska vara babyenheten och i appen i din telefon väljer du föräldraenhet. Och sedan har du bild i din telefon!
Satte telefonen i en mobilhållare som skruvades upp på en planka i en bra vinkel så att så gott som hela boxen kom med i bild.
Det går att tända en lampa på babyenheten men den hjälper inte så mycket eftersom att hästarna inte är så nära att mobillampan lyser upp dem så har man inte bra nattbelysning i stallet så måste man fixa en lampa i boxen eller lämna vanliga belysningen på som vi gjorde.
Vi har inte jätte bra internet i stallet men även om bilden hackar och det är någon sekunds fördröjning så funkade det utmärkt till att hålla koll på sto inför fölning och sedan sto och föl. Vårt föl behövde väldigt mycket hjälp de första dygnen så vi hade stenkoll i kameran de stunder vi inte var i stallet.
Kunde även hålla koll på dem om jag åkte iväg ett tag sedan när de klarade sig mer själva eftersom att avståndet inte spelar någon roll. Visa bifogad fil 28086
Tack för utförligt svar! :)
Det verkar ju inte så svårt när du förklarat så bra...ska genast leta rätt på en mobil som kan användas i stallet.
Tack för bra tips och exellent förklaring därtill...
Mvh, Vackerpojkarna numera med vackerflicka också...
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
775
Senast: a1agnlju
·
Fritid Jag gillar att fota men nu förtiden använder jag bara mobil. Var många år sedan jag hade någon kamera. Men jag skulle nu vilja köpa...
Svar
12
· Visningar
508
Anläggning Tänkte köpa brandlarm till stall och loge. Vad har ni? För- och nackdelar? Någon som kan rekommendera ett system som kan kopplas till...
Svar
19
· Visningar
600
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej. Jag var i stallet idag med skolan och våran egna ridlärare sa att det inte rekommenderas att ha smycken i stallet som ringar och...
Svar
11
· Visningar
1 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp