Kamerahjälp snälla!

eyz

Trådstartare
Hur viktigt är det att ha kamerans originalprogram på datorn för att ladda in bilder? Slarvig som jag är så har jag tappat bort skivan med olympus bildprogram som följde med kameran. Har lagt in bilderna genom att importera bilderna bara via usb-sladden, tycker dock att de inte är av samma kvalitet nu som förr när jag laddade upp med olympus program. Det kan dock bero på skärmen, har ny dator och skärm.

Men ja, summa sumarum, kan bilderna bli sämre uppladdade om man inte laddar upp dem via märkets program?
 
Sv: Kamerahjälp snälla!

Mina kameror kommer alltid upp som en egen hårddisk under "Den här datorn" så jag använder ingen programvara alls.
 
Sv: Kamerahjälp snälla!

Jag laddar aldrig via den medföljande programvaran. Jag är helt övertygad om att den är onödig och bara tar upp plats på datorn.
 
Sv: Kamerahjälp snälla!

Tack för era svar, då skyller jag allt på skärmen, köper en ny och slutar leta efter den fördömda skivan. :)
 
Sv: Kamerahjälp snälla!

Jag tappade också bort min olympus skiva och de ville inte skicka en ny. Förstår faktiskt inte varför, de vill väl att man ska använda deras program? Efter det har jag alltid importerat bilder på samma sätt som Brandgul.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 767
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 164
IT & mobiler Nån som har nåt förslag på vad som fattas min dator? För några dagar sedan så besökte jag en väns hemsida, rätt "tungladdad" med mycket...
Svar
14
· Visningar
1 993
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Två frågor. Hur tusan ändrar man bländaren på en EOS 350D? Får bara ner den till 5,6 med ratten. Vad är det för speciellt program...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp