Bukefalos 28 år!

Problem med systemkamera.

Sorbe

Trådstartare
Två frågor. Hur tusan ändrar man bländaren på en EOS 350D? Får bara ner den till 5,6 med ratten.

Vad är det för speciellt program man behöver för att ladda över bilder? Den säger att det inte går att installera den då jag inte har rätt 'software' på datorn. Det ska väl bara vara att plugga in USB-sladden i kameran och få upp mappen, hur gör man när den inte gör så?
 
Sv: Problem med systemkamera.

Testa att ta ur minneskortet och stoppa in i det i datorn? (Om du nu har ett minneskort, men det måste man väl ha till en system?)
 
Sv: Problem med systemkamera.

Har ingen läsare för minneskortet. Det ska fungera att köra via USB.
 
Sv: Problem med systemkamera.

Jag har alltid lagt in program manuellt, går att hitta gratis program på nätet för bildöverföring :) Jag använder mig av Adobe Bridge som följde med mitt Photoshop (inte gratis).

En del kameror dyker upp som separata enheter i Windows och då går det bra att använda utforskaren (markera bilderna och kopiera till annan enhet så att säga).

Annars hittade jag detta då jag googlade, kanske kan vara något http://www.irfanview.com/
 
Sv: Problem med systemkamera.

Det fungerar inte. :( Det kommer upp en grejj nere bredvid klockan, det kommer upp en sak om att den vill installera, men det går inte.
 
Sv: Problem med systemkamera.

Du fick ingen programvara med själva kameran? Cd-rom alltså? Det fick jag med min, men jag har kortläsare nu och kör via Adobe.
 
Sv: Problem med systemkamera.

Två frågor. Hur tusan ändrar man bländaren på en EOS 350D? Får bara ner den till 5,6 med ratten.

Vad har du för objektiv?
Tex för kitobjektivet 18-55/3,5-5,6 så är 5,6 minsta möjliga bländare när man zoomat till 55mm medan 3,5 är minsta möjliga vid 18mm.


Vad är det för speciellt program man behöver för att ladda över bilder? Den säger att det inte går att installera den då jag inte har rätt 'software' på datorn. Det ska väl bara vara att plugga in USB-sladden i kameran och få upp mappen, hur gör man när den inte gör så?

För min eos400d är det Eos Utility man använder för att hämta bilderna, det går säkert att ladda ner från internet :)
 
Sv: Problem med systemkamera.

Men vad smart du är, det har jag aldrig tänkt på! :rofl:

Ska leta efter den!
 
Sv: Problem med systemkamera.

Hur tusan ändrar man bländaren på en EOS 350D? Får bara ner den till 5,6 med ratten.

har du ratten inställd på M
så håller du ner knappen som heter AV +- som sitter bredvid displayen.
annars ändrar du ratten till AV och ställer bländaren utan att hålla nere knappen, men då anpassas ju tiden efter bländaren.
 
Sv: Problem med systemkamera.

Jo, jag vet, men som det skrevs tidigare i tråden behöver det ju vara så att objektivet måste kunna klara av bländaren också. ^^
 
Sv: Problem med systemkamera.

klara av bländaren?

trodde du inte visste hur du ändrade bländaren över huvudtaget ja :p
 
Sv: Problem med systemkamera.

Jag vet hur man ändrar bländaren, men jag fick inte ner den under 5,6 vilket förklarar sig genom att objektivet hade 5,6 som lägst.
 
Sv: Problem med systemkamera.

Brabra. :) Tänkte om jag gjorde något fel, men så var det inte.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 444
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 273
Senast: jemeni
·
IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 534
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Lii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp