Bukefalos 28 år!

Kamerakunniga!

zanzan

Trådstartare
Vi är i tagen att köpa oss en lite bättre kamera än vår nuvarande digitala. Vi har varit inne på Nikon och Canon eos. Men nu är vi väldigt intresserade av en Sony Nex 5N, framförallt men sneglar oxå lite på nex7 (tycker väl mest den är lite väl dyr).

Vi vill ha en bra, lättanvänd kamera som oxå ska gå att filma lite med. Vi är långt ifrån några proffsfotografer men vill ändå ha en kamera lite åt det bättre hållet så vi kan utvecklas lite grann i vårt fotande. Kommer ju bli en del fotande inne i ridhus så den måste klara lite skum belysning!

Har ni några tips och ideér? Erfarenheter av ovannämnda kameror? Allt mottages med tacksamhet! :)
 
Sv: Kamerakunniga!

Jag har haft Nikon innan men bytte till Nex 5N för en dryg månad sen. Jag är jättenöjd. Man kan göra i princip samma saker som med en spegelreflexkamera men huset är så mycket mindre så iaf jag tar med mig kameran mer nu. Nackdelen är väl att det inte finns så många objektiv iom E-fattningen men jag köpte ett 18-200 och som jag hade med mig på semestern och då blir ju räckvidden mycket bättre och så blir det nog ett fast objektiv med sen har jag mina behov täckta :)
 

Liknande trådar

Fritid Nu har jag bestämt mig för att när jag sålt av en hel del saker som jag inte använder så ska jag investera i en bra kamera! Jag har just...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Flixon
·
IT & mobiler Jag vill köpa mig en bättre systemkamera och undrar om ni kan hjälpa mig med vad jag ska välja för något? Det är så att jag tycker om...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: lizzie
·
Fritid Jag och en kompis ska snart åka utomlands och hon ska ta med sig sin systemkamera, jag kommer inte ta med min för jag är lite nojig att...
Svar
4
· Visningar
1 539
IT & mobiler Hej! Jag vet att det finns en hel del duktiga fotografer här och jag skulle behöva lite hjälp! Efter att ha köpt en digital...
Svar
19
· Visningar
2 910
Senast: Domenico
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp