Kameraobjektiv i USA

Fodong

Trådstartare
Om man funderar på att köpa kameraobjektiv och andra elektronikvaror från USA, var kan man hitta bra och pålitliga webbutiker då?

Sv: Kameraobjektiv i USA

Om man funderar på att köpa kameraobjektiv och andra elektronikvaror från USA, var kan man hitta bra och pålitliga webbutiker då?
En av de mest kända är B&H Photo, deras fysiska butik ligger i NY mellan 33:e och 34:e gatan vid 9:e avenyn. Den är stor, välsorterad och enormt personaltät. Samtlig personal är ortodoxa judar med antingen stubbat hår och/eller korkskruvslockar och/eller helskägg. ;)
Deras hemsida med stor webshop kunde jag smidigt ha länkat till om det hade varit tillåtet. Däremot kan jag skriva bhphoto.com så hittar du. :)

Tack!
Har de bra priser i jämförelse med andra butiker, eller bara bra sortiment?

Tack!
Har de bra priser i jämförelse med andra butiker, eller bara bra sortiment?
Ärligt talat har jag inte jämfört deras webpriser med andra webbutiker men skillnaden mot svenska priser är så stor att någon procent hit eller dit inte kan spela så stor roll. Samtidigt är mitt intryck att priserna på konsumentelektronik och fotoprylar är väldigt jämna bland de fysiska butikerna åtminstone i NY-området, och det skulle förvåna mig mycket om det fanns några större prisskillnader mellan olika webbutiker.

Sist jag var i NY köpte jag och kollegor prylar för sammanlagt närmare 100' SEK på B&H...:angel: Det var en videokamera här, en där, toppklass objektiv etc. Min egen budget räckte till en iPod. :D

Kom ihåg att du måste betala moms och tull, annars begår du en illegal handling.

Förrutom att deras sortiment är ENORMT, så har de lägst priser på det mesta. Vi var där för en månad sedan och handlade mycket. :)

Vad handlade ni?:)
Jag tänkte handla när jag var i Texas i november, men det var kö runt väggarna i hela affären och affären var stor som IKEA. Det var datorkrångel samtidigt som de hade Thanks Giving rea:crazy:

Ärligt talat har jag inte jämfört deras webpriser med andra webbutiker men skillnaden mot svenska priser är så stor att någon procent hit eller dit inte kan spela så stor roll. Samtidigt är mitt intryck att priserna på konsumentelektronik och fotoprylar är väldigt jämna bland de fysiska butikerna åtminstone i NY-området, och det skulle förvåna mig mycket om det fanns några större prisskillnader mellan olika webbutiker.

Sist jag var i NY köpte jag och kollegor prylar för sammanlagt närmare 100' SEK på B&H...:angel: Det var en videokamera här, en där, toppklass objektiv etc. Min egen budget räckte till en iPod. :D

b&h är väl det närmaste en perfekt fotobutik.
vad du bör tänka på är att objektiv är det oftast världsgaranti på (nikon och canon) medans kamerahus är det bara lokalgaranti på, dvs du kan inte lämna in en i usa köpt kamera och få den lagad i sverige, du måste skicka den till usa.
objektiv däremot kan du lämna in här.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
360
Senast: ameo
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
407
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte... 2
Svar
22
· Visningar
734
Senast: sthu
·
IT & mobiler Har testat ChatGPT (chatgpt.com) och är förvånad hur ofta den ger helt felaktiga svar på enkla och raka frågor. Som t.ex. "Vem är... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
7 424
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka