Bukefalos 28 år!

Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
1 Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
Tjaa, jag gissar att han fick en häst döpt efter sig så det kanske var någon som gillade Legolas extra mycket då :angel:
2 Har Alver spetsiga öron?
Jomen de har jag väl för mig att de har :)

Jaha, är Legolas döpt efter nån fiktiv person?
 
Ja, du skrev att "han" fick en häst döpt efter sig. Och så stod det "alven" i frågan. Så då kopplade jag att Legolas kanske var döpt efter nån fiktiv person.
Ja jag gissar att det finns en travhäst som heter Legolas. Och då borde travhästen vara döpt efter alven Legolas så då måste han väl ha betytt något för nån inom travsporten.
 
1 Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?

Tja, han fick namnge en framgångsrik travhäst som tydligen gjorde travsporten i Sverige mer populär än någonsin tidigare.

2 Har Alver spetsiga öron?

Jag är lite tveksam där för de alver jag träffat har haft mössa på sig så jag har aldrig riktigt fått detaljstudera.
 
Hittar hit, läst igenom, fattat häften. Några saker jag funderar över i rollistan men är kanske bara för att jag är ny.
 
Vi har ingen ängel och om jag inte missar nåt så är det bara en som är skyddad mot ett käk eller lynch, och så ringens egenskaper men ringen finns ju hos en ond nu. Eller missar jag nån roll?
 
Deltagarlista

1. EmmaN
2.quarter4ever
3. cirkus
4. Mirtai
5. Snurrfian
6. Blacksmithfarm
7. Klara
8. Gabby_Ossi
9. LenaH
10. bollen__
11. Niyama
12. Viva
13. Hedinn
14. zassoo
15 heartstring
16 Sedna
 
Jag har hittat hit!
Det var väldigt stränga LL vi har - jag kommer att få läsa igenom rollistan ett par gånger innan jag fattar allt (och det lär jag inte göra ändå).

Jag hoppas att @LenaH eller @Snurrfian hittar in och kan ändra där det ska ändras angående sior/spionrader. För i allafall jag tappade tråden redan där.

Det som oroar lite är bristen på ängel
 
Jag har hittat hit!
Det var väldigt stränga LL vi har - jag kommer att få läsa igenom rollistan ett par gånger innan jag fattar allt (och det lär jag inte göra ändå).

Jag hoppas att @LenaH eller @Snurrfian hittar in och kan ändra där det ska ändras angående sior/spionrader. För i allafall jag tappade tråden redan där.

Det som oroar lite är bristen på ängel
Alltså, jag tror att jag fixat i ursprungsinlägget?
 
1 Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
Hans namne travhästen Legolas sprang in massor med pengar och var en underdog från början och jag tror att det tilltalade allmänheten mycket och gjorde travsporten kanske både mer begriplig och tillgänglig, men ffa så gjorde Legolas travsporten "känd" bland allmänheten (till och med min morsa visste att det var en travhäst)

2 Har Alver spetsiga öron?
Jag har aldrig sett en alv utan spetsiga öron
 
Jag fattar verkligen inte en grej och det gäller den första ringbäraren

Så länge som den initiala bäraren har ringen får den två gissningar på lyamedlem. Men grejen är ju att den kan ju bara förlora ringen om den dör. Så en gissning kan den liksom inte ha eller?. Så antangen har den två gissningar och kan inte utnyttja ringens andra förmågor eller så har den gissat rätt och får ringen med in i lyan och kan utnyttja ringens förmågor? Eller är det så att den kan välja på att utnyttja förmågorna men bara ha en gissning eller ingen gissning?

Nu har ju LL varit så stränga att vi inte får fråga om sånt är tydligt i beskrivningen, men jag tycker det är svårt att förstå
 
Så var det dags för den obligatoriska frågan, det blir inte mindre än 2 denna gången

1 Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?


2 Har Alver spetsiga öron?

1) Alven Legolas i sig själv har väl inte betytt något alls för svensk travsport, dock har Hästen Legolas fått sitt namn efter honom, en skröna säger att det var för att han hade långa och spetsiga öron - men om det är sant det vet jag inte.
Hästen Legolas var en askungesaga utan dess like, trots att han var en valack. Som ung var det bara bekymmer sjukdomar och skador, och hade inte Thomas Nilsson sett något i honom så hade han kanske aldrig ens kommit till start. Legolas vann 19 raka segrar från det han startade första gången, och den första förlusten kom mot Ideal Du Gazeau i Vm-loppet i New York.
Legolas var omåttligt populär och utnyttjades som reklampelare av ATG, och när han sedemera slutade att tävla så blev han sponsrad med foder under resten av sin livstid av ATG, som ett tack för det intresse han skapat för sporten och gjorde den populär och framgångsrik.

2) Som Alver beskrivs av JRR Tolkien så ska de ha det :)
 
Troll -så stark att alla som röstat på honom vid lynch inte orkar lyncha nästa dag, undantaget är om fler än 2/3 deltar då klarar de att övermanna honom utan att bli överansträngda, sitter i lyan
@Lobelia @Paddington
Alltså alla som röstar på trollet i en lynch, oavsett om den lynchas eller inte, orkar inte lyncha i nästa lynch?
jag undrar mest över vad som händer om man röstat på trollet i en lynch men den inte lynchas?
Blir det även då samma effekt?
Och ska de som röstat på trollet ändå rösta, fast rösten inte räknas?
Eller är det tänkt så att det är bara när trollet lynchas som de som lagt sin röst där inte orkar lyncha?
Det är just det där "inte orkar lyncha nästa dag" som jag undrar över hur det tar sig uttryck?
ska alla teoria och rösta som vanligt eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Kampen om ringen Det är i slutet av september, en grupp småväxta ryttare närmar sig den lilla byn Bri. Ja egentligen skulle man kunna...
107 108 109
Svar
2 165
· Visningar
72 592
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp