Bukefalos 28 år!

Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså alla som röstar på trollet i en lynch, oavsett om den lynchas eller inte, orkar inte lyncha i nästa lynch?
jag undrar mest över vad som händer om man röstat på trollet i en lynch men den inte lynchas?
Blir det även då samma effekt?
Och ska de som röstat på trollet ändå rösta, fast rösten inte räknas?
Eller är det tänkt så att det är bara när trollet lynchas som de som lagt sin röst där inte orkar lyncha?
Det är just det där "inte orkar lyncha nästa dag" som jag undrar över hur det tar sig uttryck?
ska alla teoria och rösta som vanligt eller?

Bra fråga! Om det gäller även om han inte lynchas så måste det ju vara så att man teoriar och röstar och sen räknas inte rösten fast man inte vet om det? Alltså "man" = den/de som röstat på trollet. För annars avslöjas ju trollets identitet.
 
Bra fråga! Om det gäller även om han inte lynchas så måste det ju vara så att man teoriar och röstar och sen räknas inte rösten fast man inte vet om det? Alltså "man" = den/de som röstat på trollet. För annars avslöjas ju trollets identitet.
jo det var lite så jag grunnade över också.
Men även om hur detta att inte orka lyncha tar sig uttryck? Det står liksom inte om rösten inte räknas eller om de som röstade på trollet vid dess lynchning helt enkelt inte ska rösta alls?
LL:arna får komma in och förklara lite imorgon, om detta inte är något de tänkt sig ska twista till det liteO_o
 
jo det var lite så jag grunnade över också.
Men även om hur detta att inte orka lyncha tar sig uttryck? Det står liksom inte om rösten inte räknas eller om de som röstade på trollet vid dess lynchning helt enkelt inte ska rösta alls?
LL:arna får komma in och förklara lite imorgon, om detta inte är något de tänkt sig ska twista till det liteO_o

Vi ska diskutera och komma fram till svaret själva :idea:
 
över huvud taget är det väldigt mycket som händer i lynchen i detta spelet ( det gör det väl iofs alltid) men det är dels ett anatal roller som kan stoppa lynchen, Gandalf, ringbäraren ( om den väljer att använda den förmågan), Boromir . samtliga dessa roller kan såvitt jag förstått använda sin förmåga att stoppa lynch inte bara om lynchen går mot sig själv, utan närsomhelst de tycker att det kan vara lämpligt?

Sedan har vi också Gimli som kan byta plats med en som lynchas, men måste meddela med vem innan i så fall.
 
Senast ändrad:
Vi ska diskutera och komma fram till svaret själva :idea:
Ja jo fast, det var ju i de fallen det skulle vara skrivet redan som de tycker att vi inte ska vara "lata" och fråga det som faktiskt finns skrivet sas..
här så står det ju inte, vad jag tycker iaf:p
Nåja det märks, om ett förtydligande kommer eller inte :)
 
över huvud taget är det väldigt mycket som händer i lynchen i detta spelet ( det gör det väl iofs alltid) men det är dels ett anatal roller som kan stoppa lynchen, Gandalf, ringbäraren ( om den väljer att använda den förmågan), Boromir . samtilga dessa roller kan såvitt jag förstått använda sin förmåga att stoppa lynch inte bara om lynchen går mot sig själv, utan närsomhelst de tycker att det kan vara lämpligt?

Sedan har vi också Gimli som kan byta plats med en som lynchas, men måste meddela med vem innan i så fall.
Sedan har vi ju dramat mellan Gandalf och Balrogen också, då de drar med varandra om nån av dem råkar delta i lynchen av den andra
Orchkungen i lyan har en extra röst liksom Gandalf har
Om Aragorn överlever så kan han väcka ett tillfälligt spöke varannan natt ( måste vila en natt mellan varje natt) det tilfälliga spöket får rösta dolt den också, en gång.
 
över huvud taget är det väldigt mycket som händer i lynchen i detta spelet ( det gör det väl iofs alltid) men det är dels ett anatal roller som kan stoppa lynchen, Gandalf, ringbäraren ( om den väljer att använda den förmågan), Boromir . samtliga dessa roller kan såvitt jag förstått använda sin förmåga att stoppa lynch inte bara om lynchen går mot sig själv, utan närsomhelst de tycker att det kan vara lämpligt?

Sedan har vi också Gimli som kan byta plats med en som lynchas, men måste meddela med vem innan i så fall.

Nej, Boromir överlever en lynch eller käk. Så den lär överleva det som inträffar först men kan inte använda förmågan på någon annan.
 
Sedan har vi ju dramat mellan Gandalf och Balrogen också, då de drar med varandra om nån av dem råkar delta i lynchen av den andra
Orchkungen i lyan har en extra röst liksom Gandalf har
Om Aragorn överlever så kan han väcka ett tillfälligt spöke varannan natt ( måste vila en natt mellan varje natt) det tilfälliga spöket får rösta dolt den också, en gång.

Men orchkungen och Gandalf har väl inte en extra röst? Jag har uppfattat det som att deras röst väger extra tungt bara. Om det blir lika blir det den som någon av dom röstat på som åker ut? Så jag antar att om lynchen står mellan två personer och orchkungen och Gandalf röstat på varsin blir det lottning ändå.
 
jo det var lite så jag grunnade över också.
Men även om hur detta att inte orka lyncha tar sig uttryck? Det står liksom inte om rösten inte räknas eller om de som röstade på trollet vid dess lynchning helt enkelt inte ska rösta alls?
LL:arna får komma in och förklara lite imorgon, om detta inte är något de tänkt sig ska twista till det liteO_o
Det är endast om Trollet dör i lynchen som folk påverkas, effekten kan alltså ske endast en gång. lyncha trollet av 2/3 delar så uteblir effekten.
Folk röstar som vanligt, reglerna säger att man kan bli kickad från leken om man inte gör det, i nästa lynch men rösterna räknas inte.
 
Just det, imorgon åker jag till Göteborg för att gå på konsert och det innebär att jag leker från luren så om jag bannar någon eller raderar tråden så kan du väl fixa? :angel:
Självklart! :D Jag förväntar mig samma tjänst om jag lyckas fibbla till det... :angel:
 
Men orchkungen och Gandalf har väl inte en extra röst? Jag har uppfattat det som att deras röst väger extra tungt bara. Om det blir lika blir det den som någon av dom röstat på som åker ut? Så jag antar att om lynchen står mellan två personer och orchkungen och Gandalf röstat på varsin blir det lottning ändå.
Fel av mig. Om orchkungen och Gandalf röstat på olika blir det inte lottning. Gandalfs röst väger tyngre än orchkungens.
 
Men orchkungen och Gandalf har väl inte en extra röst? Jag har uppfattat det som att deras röst väger extra tungt bara. Om det blir lika blir det den som någon av dom röstat på som åker ut? Så jag antar att om lynchen står mellan två personer och orchkungen och Gandalf röstat på varsin blir det lottning ändå.
Ja du har rätt @Klara ! :up:
Utslagsröst är ju inte samma sak som extra röst varken för Gadalf eller orchkungen :banghead:
(Däremot så väger Gandalfs utslagsröst tyngre än orchkungens så det blir den som gäller. )
Ändrar lite i mina anteckningar.
Edit tog bort smileys som hamnat innan det inlägget jag citerade
 
Senast ändrad:
Behöver sova efter ha fölvakat inatt men först är det skolavslutning
Kommer se lagom mosig ut idag :crazy:
Så får återkomma i eftermiddag
Zznark
 
1 Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
Han borde betytt väldigt mycket tycker jag allt. Jag själv som är fullständigt ointresserad av travsport vet att Legolas finns. Det borde väl finnas fler som jag som älskar Sagan om ringen men inte trav och vet vem han är tack vare det. Kanske!

2 Har Alver spetsiga öron?

Självklart! Jag skulle vilja påstå att det är ett av de viktigaste kännetecknen för att någon är en alv (utseende alltså). Om du möter någon på stan med spetsiga öron så kan du anta att det är en alv.
 
Inget föl inatt men refvärdet har stigit till 28 och mjölken är helt vit och klibbig och juvret har fyllts ut under natten ända ut i spenarna samt klyftan mellan juvren är borta så om hon inte är en sån som går länge med sådana tecken (flörstagångare) så torde den komma det närmaste dygnet.
 
Så var det dags för den obligatoriska frågan, det blir inte mindre än 2 denna gången

1 Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
2 Har Alver spetsiga öron?
1. Får erkänna mig totalt okunnig om travaren Legolas mer än att jag antar att han döps efter alven med samma namn.
2. I min värld är det nog ett utmärkande tecken på alver ja.
 
För mig som inte vet hur infon på en sia eller gissning ser ut, kommer personen veta att offret ändrats?
 
Senast ändrad:
Jag har hittat hit. Dock insett att jag nog gjort ett misstag som inte tänkte på att vissa lekar är mer avancerade än andra, jag lär inte ha en chans att sätta mig in i rollerna i den här, tyvärr. Men ska göra mitt bästa.

Så var det dags för den obligatoriska frågan, det blir inte mindre än 2 denna gången

1 Vad har alven Legolas betytt för svensk travsport?
2 Har Alver spetsiga öron?
1. Baserat på vad andra skrivit verkar han gett namn åt en travhäst, som jag själv dock aldrig hört talas om... Så därför klämmer jag till med att eftersom alver är så lätta så var Legolas inspirationskällan till att börja använda aluminiumskor, för då skulle travhästarna kunna bli lika snabba som alverna!
2. Ja, det brukar väl vara standard, inte bara i Tolkiens värld.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Kampen om ringen Det är i slutet av september, en grupp småväxta ryttare närmar sig den lilla byn Bri. Ja egentligen skulle man kunna...
107 108 109
Svar
2 165
· Visningar
72 837
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp