Kan det bli en zoombie invasion?

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Petar de ner saker från bänkar också kanske?
Säkert :meh: bara så att när man springer ifrån dem så är ett kras av sitt älskade föremål det sista man hör, eller så är det en effektiv metod för att fånga människor med OCD :p

OMG, vi kan ju vara bästa zoombiefällan på spåren här. Tänk om det räcker att ställa ömtåliga saker på kanten av bänkar/bord för att distrahera dem totalt? :eek:
Distraktionen måste ju dock vara kortvarig, tar inte så lång tid att peta ned saker :cautious:
 
Om man ser zoombie-företelsen som kan utlösas av ett virus så är det väl inte otänkbart. Med tanke på vad zoombie-drogen flakka gör med människors hjärnor så är det inte helt främmande.

Som varg kan jag säga att jag har vissa saker gementsamt med zoombiasarna...
 
En zombieinvasion känns ju inte så troligt av flera olika anledningar så tror verkligen inte vi behöver oroa oss :)

Däremot tänker jag en del på det där om apokalypsen. När jag var yngre älskade jag sådana filmer/böcker/whatnot. Kunde önska ibland att världen liksom skulle gå under och man skulle få leva det där primitiva livet, liksom hjälpas åt och bygga ett litet samhälle ihop typ? romantiserade det rätt mycket.

Nu när jag är äldre känns det helt annorlunda. Min partner har kroniska sjukdomar och skulle världen (samhället) gå under skulle han dö utan dagens sjukvård, det sätter det i ett helt annat perspektiv. Läst en bok för några månader sedan som hade apokalypstema, där beskrevs bland annat hur folk som hade diabetes dog för det plötsligt inte fanns insulin tillgängligt. Tyckte det var så hemskt och mådde riktigt dåligt ett tag efteråt. Blir fortfarande lite illa till mods av det här temat och klarar knappt av att se sådana filmer och så nu för tiden. :(
 
Petitesser, har ff inte läst någon av dem, men sett filmen. På den tiden var jag insnöad på Centraleuropeiska filosofer, men läste även Valley of dolls o L´histoire d´O. Typ vuxenporr.
Dessutom skulle jag nog kunna beskrivas som Arthur Conan Doils groupie.
 
En zombieinvasion känns ju inte så troligt av flera olika anledningar så tror verkligen inte vi behöver oroa oss :)

Däremot tänker jag en del på det där om apokalypsen. När jag var yngre älskade jag sådana filmer/böcker/whatnot. Kunde önska ibland att världen liksom skulle gå under och man skulle få leva det där primitiva livet, liksom hjälpas åt och bygga ett litet samhälle ihop typ? romantiserade det rätt mycket.

Nu när jag är äldre känns det helt annorlunda. Min partner har kroniska sjukdomar och skulle världen (samhället) gå under skulle han dö utan dagens sjukvård, det sätter det i ett helt annat perspektiv. Läst en bok för några månader sedan som hade apokalypstema, där beskrevs bland annat hur folk som hade diabetes dog för det plötsligt inte fanns insulin tillgängligt. Tyckte det var så hemskt och mådde riktigt dåligt ett tag efteråt. Blir fortfarande lite illa till mods av det här temat och klarar knappt av att se sådana filmer och så nu för tiden. :(

Jag förstår helt klart din känsla med diabetesen och oron för människor man bryr sig om. Jag skulle titta på vad man kan göra själv hemma, tänker på läkarvård nu. Tex om det är så att det krävs viss medicin så kanske man kan be läkaren om ett extra uttag så man klarar sig en tid längre.

Det kan ju hända mindre "katastrofer" som gör att apotek och sådant inte kan hålla öppet under en tid. Tex om elnätet går ner av någon anledning. Då kan det vara skönt med lite extra just in case. Det känns på sätt och vis tryggare att ha den vetskapen.

Jag hade lite liknande tankar när jag var yngre men då hade det med ekonomi att göra. Vi hade det dåligt ställt och det var inte varje dag vi hade mat. Nu i vuxen ålder har jag sagt till mig själv att jag alltid ska ha mat, värme och vatten oavsett vad som händer. Det är så lätt att man tex blir arbetslös,sjukskriven, skild eller vad som helst egentligen som påverkar ekonomin.

Idag har jag ett litet i princip självhushållande torp. Dels är det mitt stora intresse men också är det en stor trygghet för oss. En klar fördel är det ju också om det skulle bli en kris eller samhällskollaps😂
 
Jag förstår helt klart din känsla med diabetesen och oron för människor man bryr sig om. Jag skulle titta på vad man kan göra själv hemma, tänker på läkarvård nu. Tex om det är så att det krävs viss medicin så kanske man kan be läkaren om ett extra uttag så man klarar sig en tid längre.

Det kan ju hända mindre "katastrofer" som gör att apotek och sådant inte kan hålla öppet under en tid. Tex om elnätet går ner av någon anledning. Då kan det vara skönt med lite extra just in case. Det känns på sätt och vis tryggare att ha den vetskapen.

Jag hade lite liknande tankar när jag var yngre men då hade det med ekonomi att göra. Vi hade det dåligt ställt och det var inte varje dag vi hade mat. Nu i vuxen ålder har jag sagt till mig själv att jag alltid ska ha mat, värme och vatten oavsett vad som händer. Det är så lätt att man tex blir arbetslös,sjukskriven, skild eller vad som helst egentligen som påverkar ekonomin.

Idag har jag ett litet i princip självhushållande torp. Dels är det mitt stora intresse men också är det en stor trygghet för oss. En klar fördel är det ju också om det skulle bli en kris eller samhällskollaps😂
Det handlar mer om att jag i vuxen ålder fått en annan insikt i hur beroende många är av att samhället faktiskt fungerar.

Det finns ju betydligt fler sjukdomar/åkommor än diabetes där sjukvårdens "upphörande" skulle betyda att ditt liv är slut inom en relativt snar framtid. För att inte tala om alla som faktiskt ligger inne på sjukhusen, folk som väntar på en livsviktig operation som inte blir av osv.

Sen vad det gäller ett "självhushållande torp" så ja, verkligen guld att sitta på något sådant om apokalypsen väl kommer! Det tycker säkert många andra också som inte skulle ha något emot att "rensa ur" nuvarande ägare för att kunna ta över det själva, inte som att någon kan ringa polisen.

Nu blev jag VÄL negativ känner jag men ja.. som sagt har helt klart börjat se alla nackdelar med detta scenario också och att det inte bara är typ "jag slipper gå till ett jobb och vi kan mata våra djur och leva av landet lyckliga i alla våra dar" :)
 
Jo så är det helt klart alla måste ju så klart ta hänsyn till just sina egna förutsättningar och göra det man kan göra.

I de fallen där man väntar på en livsviktig operation är det ju inte mycket att göra åt. Men i många andra fall så kan man nog göra mer än vad man tror själv.

Självhushållning är ganska komplext och bara för att man kommer till ett torp så är det verkligen inte alla som kan få det att fungera. Det tar många år att lära och alla lyckas inte heller.

Visst skulle någon kunna försöka och rensa ut invånarna i torpet men det kan ju hända överallt och troligtvis kommer det hända först i städerna då flest människor bor där och många människor vet inte hur man klarar sig utanför så många kommer att hålla sig i städerna så länge de kan.

Det är ju lite trickigt man får göra så gott man kan. Kriser behöver ju inte heller vara helt katastrofala heller för att man ska gå under utan personliga kriser kan vara nog så tuffa.
 
En zombieinvasion känns ju inte så troligt av flera olika anledningar så tror verkligen inte vi behöver oroa oss :)

Däremot tänker jag en del på det där om apokalypsen. När jag var yngre älskade jag sådana filmer/böcker/whatnot. Kunde önska ibland att världen liksom skulle gå under och man skulle få leva det där primitiva livet, liksom hjälpas åt och bygga ett litet samhälle ihop typ? romantiserade det rätt mycket.

Nu när jag är äldre känns det helt annorlunda. Min partner har kroniska sjukdomar och skulle världen (samhället) gå under skulle han dö utan dagens sjukvård, det sätter det i ett helt annat perspektiv. Läst en bok för några månader sedan som hade apokalypstema, där beskrevs bland annat hur folk som hade diabetes dog för det plötsligt inte fanns insulin tillgängligt. Tyckte det var så hemskt och mådde riktigt dåligt ett tag efteråt. Blir fortfarande lite illa till mods av det här temat och klarar knappt av att se sådana filmer och så nu för tiden. :(
Nån del av all världens insulin produceras på ge här i Uppsala, alla får ta sig hit :D
 
Nån del av all världens insulin produceras på ge här i Uppsala, alla får ta sig hit :D
Finns otaliga möjligheter för den som vill skola om sig till diktator med andra ord!

Igen ja, jag är negativ. Men samtidigt är jag en väldigt pessimistisk person av naturen och det är skönt att liksom få utlopp för det och gå full on party pooper såhär en fredag :D

(Intressant förresten att Sverige hade så stor del i produktionen av insulin, man lär sig något nytt varje dag :up:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp