Kan det bli en zoombie invasion?

Det jag alltid har funderat på är om jag klarar av att springa ifrån zoombies:nailbiting:
Nästa fråga är: vart ska jag springa?
Därefter tar min fantasi över och goes bananas...

Zoombies är jag oklar över om jag klarar att springa från, men zombies kan du öva på i Run for your lives!

Jag skulle varit med förra året men livet gick inte ihop med att komma till start - men jag SKA! någon gång. Helst i år. :D
 
Det jag alltid har funderat på är om jag klarar av att springa ifrån zoombies:nailbiting:
Nästa fråga är: vart ska jag springa?
Därefter tar min fantasi över och goes bananas...

Haha tänker på en träningsapp jag hade förut då var det en man som berättade hur man skulle springa och sen var det zombieljud i bakgrunden. Lite spännande. Perfekt sällskap på den nattliga joggingrundan, det blev lite mer spännande då
 
Zoombies är jag oklar över om jag klarar att springa från, men zombies kan du öva på i Run for your lives!

Jag skulle varit med förra året men livet gick inte ihop med att komma till start - men jag SKA! någon gång. Helst i år. :D
Jag hade den appen förut men jag kom aldrig igång. Det kanske var bra.
Min häst hade fått nervsammanbrott om det kom en zoombies med ett ben släpandes emot oss. Hon skulle vända på fläcken och dra i fullt sken. Hon vill ha människor som går tydligt, stadigt och utan blodstörstande ögon. Corgin skulle förmodligen först springa fram men eftersom han är så snabb skulle han vända när han upptäcker att varelsen vill äta upp hans hjärna. Vilt skällande skulle han nog valla zoombiesen. Förmodligen en skräckblandad förtjusning.
 
Haha tänker på en träningsapp jag hade förut då var det en man som berättade hur man skulle springa och sen var det zombieljud i bakgrunden. Lite spännande. Perfekt sällskap på den nattliga joggingrundan, det blev lite mer spännande då

Yes! "Zombies, run!" är ju ännu en utmärkt träning. Första gången jag lyssnade gick pulsen upp till max av skräck, bara jag hörde något grymtande i bakgrunden. :nailbiting: Men efter några gånger var det lite mindre skrämmande.
 
Det jag alltid har funderat på är om jag klarar av att springa ifrån zoombies:nailbiting:
Nästa fråga är: vart ska jag springa?
Därefter tar min fantasi över och goes bananas...
27024
 
Haha tänker på en träningsapp jag hade förut då var det en man som berättade hur man skulle springa och sen var det zombieljud i bakgrunden. Lite spännande. Perfekt sällskap på den nattliga joggingrundan, det blev lite mer spännande då
Zombies run? Hade den ett tag också! Fick ju extra puls när det började skymma iaf:nailbiting::laugh:
 
Finns otaliga möjligheter för den som vill skola om sig till diktator med andra ord!

Igen ja, jag är negativ. Men samtidigt är jag en väldigt pessimistisk person av naturen och det är skönt att liksom få utlopp för det och gå full on party pooper såhär en fredag :D

(Intressant förresten att Sverige hade så stor del i produktionen av insulin, man lär sig något nytt varje dag :up:)
Trodde det bara var jag som alltid var pessimistisk. Tack för att jag inte är själv ;).
 
Jo så är det helt klart alla måste ju så klart ta hänsyn till just sina egna förutsättningar och göra det man kan göra.

I de fallen där man väntar på en livsviktig operation är det ju inte mycket att göra åt. Men i många andra fall så kan man nog göra mer än vad man tror själv.

Självhushållning är ganska komplext och bara för att man kommer till ett torp så är det verkligen inte alla som kan få det att fungera. Det tar många år att lära och alla lyckas inte heller.

Visst skulle någon kunna försöka och rensa ut invånarna i torpet men det kan ju hända överallt och troligtvis kommer det hända först i städerna då flest människor bor där och många människor vet inte hur man klarar sig utanför så många kommer att hålla sig i städerna så länge de kan.

Det är ju lite trickigt man får göra så gott man kan. Kriser behöver ju inte heller vara helt katastrofala heller för att man ska gå under utan personliga kriser kan vara nog så tuffa.
För att vara lite allvarlig så kom jag tänka på detta idag (såg lite av en dokumentär om preppers i usa igår) och jag tror att vid någon slags katastrof så skulle samhället ändå försöka hålla ihop. Det har ju skett redan katastrofer av olika grader genom människans historia och samhällen har ändå kommit igenom och fortsatt.
Jag tänkte att man kanske gör sig själva och samhället en ogärning om man vid katastrofer drar sig iväg till ett torp och bestämmer sig för att överlevnad är allt typ. Man försöker inte hålla ihop och få samhället att fortsätta, för att få samhället att fortsätta så krävs det att alla gör sina delar. Tex sophämtarna eller brevbärarna.. alla behövs, annars kollapsar samhället. Vid naturkatastrofer så har man trots allt sammanordnat sig och hjälpt människor, det är därför staten och kommuner har klara krisplaner.

Ursäkta. Nu bidrog jag till en allvarlig stämning här i tråden.
ZOMBIE RULES! :banana:
Så. :D
 
Det jag alltid har funderat på är om jag klarar av att springa ifrån zoombies:nailbiting:
Nästa fråga är: vart ska jag springa?
Därefter tar min fantasi över och goes bananas...
Det beror väl på vad för slags zombies det är :D vissa går ju långsamt framåt medan andra kan springa :p
 
För att vara lite allvarlig så kom jag tänka på detta idag (såg lite av en dokumentär om preppers i usa igår) och jag tror att vid någon slags katastrof så skulle samhället ändå försöka hålla ihop. Det har ju skett redan katastrofer av olika grader genom människans historia och samhällen har ändå kommit igenom och fortsatt.
Jag tänkte att man kanske gör sig själva och samhället en ogärning om man vid katastrofer drar sig iväg till ett torp och bestämmer sig för att överlevnad är allt typ. Man försöker inte hålla ihop och få samhället att fortsätta, för att få samhället att fortsätta så krävs det att alla gör sina delar. Tex sophämtarna eller brevbärarna.. alla behövs, annars kollapsar samhället. Vid naturkatastrofer så har man trots allt sammanordnat sig och hjälpt människor, det är därför staten och kommuner har klara krisplaner.

Ursäkta. Nu bidrog jag till en allvarlig stämning här i tråden.
ZOMBIE RULES! :banana:
Så. :D

Jo absolut det håller jag med om. Men det beror lite på vad krisen är, är det tex en solstorm som slår ut elen eller en zombiegrej så fungerar inte transporter, importer och exporter så då blir matfrågan ett problem med för många på samma ställen. Jo helt klart kollapsar samhället jag menar efter att samhället redan kollapsat..

Det var inte meningen att vi skulle dra iväg till ett torp. Vi lever i torpet här och nu. Inte för att vi är oroliga för en kris utan för att det är vårat intresse med djur, odlingar och lantliv helt enkelt. Men jag tror helt klart att vi har en stor fördel om det skulle bli en större kris.

Som tex mat var det väldigt länge sedan vi handlade. Det blir inte många gånger per år då rör det sig om lyxartiklar som vi inte kan framställa själva. Värme får vi från egen skog och maten till djuren odlar vi själva. Det som vi behöver är bensin när vi åker till våra deltidsjobb. Sen köper vi diverse nöjen och sådär men det skulle vi inte behöva egentligen.

Tänker man att zombies skulle existera på samma sätt som i filmer så är ju det ett extremt stort hot🤣
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp