Kan det funka ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oof
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 694
O

oof

Jag har hand om en häst just nu förtillfället, hästen är nästan lite arabliknande kropp,bara lite rakare rygg. Men sadeln ligger ganska högt ovanför manken,vad jag vet brukar de vara för trånga om det är så? men hur vet jag om det inte bara är så att sadeln har cutback?
Jag behöver inte anstränga mig för att få in handen vid bogbladen hela vägen.Samt liggaer den något i bakåtvikt.
Men det är så att hästen värkar inte ha ont i ryggen något alls!
Så jag vet inte, ska jag be ägaren skaffa ny sadel? eller gör det ingen skada om vi fortsätter med denna sadel, ?

Sv: Kan det funka ?

Om sadeln ligger i bakvikt kan det vara antingen att den är för smal, eller att den ligger för långt fram. Har du någon bild på hur sadeln ser ut när den ligger på hästen?

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 342
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka