M
Mahogny
Hej! Har länge varit utan sadel då jag inte hittat någon som passat min häst. Hon är väldigt rund, rak och bred.. lite överbyggd (typ 1 cm
) men har samtidigt lite manke. Har testat Griffin (olika modeller bla. haflinger/cob) Globus (princip alla modeller) och alla har kasat fram när jag galopperat. Efter alla dessa sadlar har jag gett upp.
Men idag så kom en tjej och test red (ska låna ut hästen ett litet tag) hon tog med sin egen sadel, Kieffer allround achen eller något sånt skulle jag tippa på. Vid- x-vid var den nog. Förvisso hade vi fårskinn under. Men sadlen satt förvånandes värt bra
gnuggade inte det minsta i pälsen (trots ett riktigt rid pass) och svetten var jämt fördelad under hela sadlen. Alla andra sadlar har glidigt fram efter jag tagit första galoppen. Men denna satt kvar.
Är det lönt att jag försöker leta upp en Kieffer eller hade vi bara ovanlig tur idag att den satt kvar (trots lös sadler gjord som var för lång
) Kan en Kiffer passa denna donnan eller jag är helt fel ute?
Men idag så kom en tjej och test red (ska låna ut hästen ett litet tag) hon tog med sin egen sadel, Kieffer allround achen eller något sånt skulle jag tippa på. Vid- x-vid var den nog. Förvisso hade vi fårskinn under. Men sadlen satt förvånandes värt bra

Är det lönt att jag försöker leta upp en Kieffer eller hade vi bara ovanlig tur idag att den satt kvar (trots lös sadler gjord som var för lång

Senast ändrad av en moderator: