Kan det vara möjligt??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mahogny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 649
M

Mahogny

Hej! Har länge varit utan sadel då jag inte hittat någon som passat min häst. Hon är väldigt rund, rak och bred.. lite överbyggd (typ 1 cm:p) men har samtidigt lite manke. Har testat Griffin (olika modeller bla. haflinger/cob) Globus (princip alla modeller) och alla har kasat fram när jag galopperat. Efter alla dessa sadlar har jag gett upp.

Men idag så kom en tjej och test red (ska låna ut hästen ett litet tag) hon tog med sin egen sadel, Kieffer allround achen eller något sånt skulle jag tippa på. Vid- x-vid var den nog. Förvisso hade vi fårskinn under. Men sadlen satt förvånandes värt bra:eek: gnuggade inte det minsta i pälsen (trots ett riktigt rid pass) och svetten var jämt fördelad under hela sadlen. Alla andra sadlar har glidigt fram efter jag tagit första galoppen. Men denna satt kvar.

DSC00927.jpg

DSC00625.jpg

Är det lönt att jag försöker leta upp en Kieffer eller hade vi bara ovanlig tur idag att den satt kvar (trots lös sadler gjord som var för lång:angel:) Kan en Kiffer passa denna donnan eller jag är helt fel ute?:banana:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan det vara möjligt??

Testa en modell som är i lagom vidd utan fårskinn först.

Troligtvis är både globus och griffin för raka och därför gled de.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 769
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först... 2
Svar
21
· Visningar
2 660
Senast: caballus
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 661
Senast: Equilina
·
Utrustning Hej på er! Har precis köpt ett sto som ska ridas in men det finns ingen vettig sadelutprovare så långt ögat kan nå, och de som finns får...
Svar
6
· Visningar
1 196
Senast: Stellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31