Kan ej ta hö. galopp efter vila

Emuliiaa

Trådstartare
Hej,

Jag har en varmblodig travare som jag haft sen feb. förra året.
Nu till frågan, han har alltid haft svårare för att ta hö. galoppen än vä. men de senaste 3 månaderna har det gått kanon med båda.

För 3 veckor sen kanske fick han hemsk hosta och fick vila en vecka då han fick medicin mot den.
Efter vilan så har han jättesvårt för att ta hö.
Vi fick till den ibland under träningarna men bara någon enstaka gång.
Vad kan vara orsaken till att han bara "tappat" den under tiden då han var sjuk ?

Jag har tänkt ta ut en ET som kan känna igenom honom för han hade problem med en låsning i länden/korset i våras men den ska vara bra men man vet ju aldrig.

Någon som har några funderingar/tips ?
(har provat att fatta från alla gångarter samt halt)
 
Sv: Kan ej ta hö. galopp efter vila

Det kan väl vara så att SI-leden låst sig, det kan ju hända vilken dag som helst, dagen efter en ET varit där t.o.m. ;) Så det låter bra att du ska ta ut en ET =)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 205
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 315
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 181
Träning Okej, så jag har en unghäst på 3,5 år jag red in i höstas. Allt gick så jävla bra, vi tog det i våran takt och red för tränare givetvis...
Svar
7
· Visningar
1 416
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp