Kan en bomsadel passa till 100 %?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 549
Sv: Kan en bomsadel passa till 100 %?

OT, Sissu.
Min svanskappehäst, som är byggd som så att alla dressyrsadlar åker fram, har jag ännu en gång åkt till ännu en utbildad, mycket meriterad sadelmakare, och utprovare med lång utbildnig. Som under alla sina verksamma år inte gått bet på någon häst- förrän jag kom med min. Vad gör man?

Man :D och rider fint med sin svanskappa och ger upp :eek::devil:

Sedan hoppas man att kämpande person får igenom att man så småningom får tävla med svanskappa även i Sverige så hästarna slipper bli plågade av förbyglar, den ena värr en den andra.

Sv: Kan en bomsadel passa till 100 %?

Du menar förgjordar och inte förbyglar va?

Allmänt i tråden:
Min häst är när han inte jobbar normalt svängd i ryggen, men så fort han börjar jobba med sygg och bakben så blir hans rygg spikrak. Samma sadel kan med andra ord omöjligt passa bra hela tiden när den inte ens kan passa riktigt bgra ett helt ridpass...

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
3 031
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 558
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka