kan ett fullblod passa mig?

Sv: kan ett fullblod passa mig?

hehe Ok, nej då så ung va hon inte men saknar henne så mycket. ångra att ja såde henne :(
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Okej, fast det tyker jag är ungefär samma sak :)


uppväxt och utbildning är ju ganska synonymt med människan.
Sedan är det ju miljön och gener/individ är ju ganska synonymt även det :) Enligt mig iaf.

Mvh Jate Volim
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

massa olika anledningar hade inte riktigt den tiden då eller pengarna vart sjukskriven o då försvann massa pengar :(
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Hej
Jag kan verkligen rekommendera fullblod. Jag hade ingen alls erfarenhet av rasen utan mest massa fördomar att de var nerviga och smala. Nu har vi vår lilla pojke som är den snällaste och tryggaste lilla gullungen som finns. Skulle vara en perfekt förstahäst. Trevliga gångarter, hoppar bra och är sååååå snäll. Desutom mycket billigare än ett halvblod. Så om man är allroundryttare och vill ha en trevlig häst med alla halvblodskarakteristiska men som är känslig och mer lättriden så tycker jag absolut att det är ett alternativ.
Fullblod är toppen :love:
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Härligt att höra!
Jag hoppas verkligen jag hittar mig ett fint fullblod! Eller något liknande ;).

miamiSwing
Tråkigt att höra! Hoppas allt är bättre med dig nu! Och att hästen har det bra!
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Jo då förhoppningsvis får ja hem ett hbl sto snart som ja ska träna lite o kanske nån tävling på :)
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Hej!
Jag fick hem mitt fullblod i lördags. Tyvärr så började det inte så bra: Han ska gå på lösdrift och när vi släppte ut honom på hagen och han såg dom andra hästarna blev han skiträdd och kastade sig mot elstaketet. Pang... så brast det och han var ute...

Efter några rundor i galopp över åkern stannande han och hälsade på några andra hästar i en annan hage och då fick vi tag på honom igen. Jag trodde jag skulle dö...

Tack och lov så skadade han sig inte och vi ställde honom i en box så han kunde lugna ner sig lite över natten. Det gjorde han ochså och på söndag funkade det alldeles utmärkt med dom andra hästarna. Han fick direkt en ny kompis så vi tog ut båda två på en lång skogspromenad på söndag. Det njöt han jättemycket av...

Nu ska jag dit efter jobbet igen! Ska bli jättespännande!

//Lisa

PS: Hur lägger jag till bilder som jag har här på datorn???
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Usch, vilken start! Men vilken tur att han inte skadade sig.

När du ska lägga in bilder i ett inlägg, måste du först ladda upp bilderna på ex pixbox.se eller photobucket.com. För att sen kunna kopiera bildadressen och klistra in den i rutan som man får upp när man trycker på bildkonen (kuvert liknande med bergstoppar på ;))

Prova att förhandsgranska innan du skickar inlägget.

Hoppas det fungerar för är så nyfiken på din pålle och vill se hur han ser ut:)!
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

va söt :) Lycka till med nya hästen!


martina_m Jo tror de hon värka va en trevlig dam men lite nervös av sig!
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Ååh, vilken sötnos :love:

Och vilken vinterpäls ;)

Lägg gärna in ännu mer bilder!! Alltid kul att se.
Gärna bild på din oxå, miamiSwing. :)
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Stuteri Sacc har jättefina ombildade galoppörer från 20.000-40.000kr.Min kompis har en därifrån som kommer från banan först sen utbildade stuteriet fullblodet hon har till mera allroundhäst.Jag ska själv köpa häst där när jag ska skaffa mig en häst senare i livet.www.angelfire.com/stuterisacc tror jag länken heter eller angelfire.com/sacc jag vet inte riktigt.
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Vad bra! Det ska jag komma ihåg. Hittade dock inte på de länkar du skrev, men sökte på stuteri sacc på google :)!

Jag hoppas verkligen att jag kan köpa en häst till sommaren! :bump:
Man blir ju extra sugen nu när det är vårväder och solen skiner och man bara vill ut på en härlig ridtur i skogen!!
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Hej! Jag är en ganska feg ryttare, som haft 3 fullblod i min ägo. 2 gick fortfarande på galoppbanan och jag skogsred vid sidan av. Den 3:e och sista gick enbart som ridhäst, men kom direkt från galoppbanan. Min erfarenhet är att fullbloden har mycket motor och energi och kommer de direkt från banan kan det vara svårt att t.ex. galoppera ute på mjuka vägar - eller i sällskap. Det kräver också mycket mer arbete än man tror att skola om dem till bra ridhästar. MEN - de rör sig ju oftast mjukt och trevligt, har förutsättningar att hoppa och gå åtminstone lägre klasser i dressyr mm mm. I mitt fall sålde jag 3:an för ett tag sedan, för att han hade för mycket potential för mig och sedan har jag gått över till något som jag aldrig trodde mig själv om!! Nämligen en kallblodstravare... Och jag vill gärna ge rådet att fundera över en sådan. Han har precis lika mycket motor som fullblodet, men är uppfostrad på ett helt annat sätt. Lyder både tyglar, skänklar och röst mycket mer (och jag har fått höra att det beror på att hästar som skall köras in - jobbas mera från marken från början, eftersom det är mycket viktigt att de lyder röstkommandon). De flesta kallblodstravare är mycket ridna - även om de är inkörda. De är ganska kompakta och har lätt för samling. Som sagt - de har en härlig kombination av fart, fläkt och ändå ett lugnt sinnelag.. En riktig bästa kompis helt enkelt!! Men det är klart - fullblod är ju och förblir fullblod... :love:
Kanske du inte skall stirra dig så blind på ras, utan istället titta runt lite och kolla individer?
Lycka till!

PS: Min kallblodskille hoppar lätt och gärna, också!
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Hej, varför inte halv/fullblod korsning? Nått mitt emellan.
men de finns fullblod som är lika okänsliga å lata som halvblod, men oftast är dom ju mer känsliga, men fullblod är ett alldeles utmärkt val tycker jag. oroa dig inte om hästen kommer va för het provrid å känn efter ;)

Lycka till:rofl:
 
Sv: kan ett fullblod passa mig?

Stuteri Sacc har jättefina ombildade galoppörer från 20.000-40.000kr.Min kompis har en därifrån som kommer från banan först sen utbildade stuteriet fullblodet hon har till mera allroundhäst.Jag ska själv köpa häst där när jag ska skaffa mig en häst senare i livet.www.angelfire.com/stuterisacc tror jag länken heter eller angelfire.com/sacc jag vet inte riktigt.

Har oxå en sacchäst, fast jag har skolat om henne själv o betalde desto mindre då dåvarnde ägare fullkomligen kastade henne efter mig (jag köpte inte henne från sacc, men hade henne sista året hon gick på banan medans jag jobbade hos dom) Nu ska hon bli mamma för första gången om någon vecka bara :love: jag är en såå stolt mormor =D

Vilken av sacchästarna har din kompis?
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 212
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: linlar1
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
884
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp