Kan företaget kräva betalt?

Sv: Kan företaget kräva betalt?

Ja, det känns som om de på företaget kanske har missuppfattat varandra? Vilket tydligen har blivit vanligare sedan "omorganisationen" enligt flera vi känner. Så vi hoppas på att de tar sitt förnuft till fånga...
 
Sv: Kan företaget kräva betalt?

har ni jobbat med dem tidigare är ju sannolikheten att det löser sig lite större. Beroende på hur ni jobbat och kommunicerat tidigare. Om det brukar vara så att ni bara mejlar och beställer i vanliga fall, så är det inte så konstigt om ett missförstånd uppstått denna gång när ni ville ha kostnadsuppskattning först. Men om ni handlat i enlighet med hur ni brukar låter det som att de sjabblat till det lite på sin sida. så det återstår bara att se vad deras svar blir.
 
Sv: Kan företaget kräva betalt?

Precis. Vi har alla handlat med dem tidigare, fast med våra respektive egna företag. Dock på olika sätt. Och det var länge sedan senast. Men vi pratade med en av delägarna här i slutet av dagen och han sa att han skulle se vad han kunde göra. Det kändes som om han visste att de hade gjort fel, men inte kunde medge det innan han pratat med sina kollegor. Men jag tror att han fattar att hans företag vinner i längden ifall de fixar detta på ett smidigt sätt för oss...
 
Sv: Kan företaget kräva betalt?

Nej det kan han ju förstås inte utan att tala med kollegerna, det skulle vara oprofessionellt ;)
 
Sv: Kan företaget kräva betalt?

Precis!:D Och nu på morgonen så hade det kommit ett mail där de skrivit och bett om ursäkt för att de missförstått oss. Att de hade kollat igenom vår mailkonversation och insett att där aldrig förekommit någon beställning, utan endast prisförfrågan och att en av deras anställda arbetat på eget bevåg. Underbart att ha detta ur vägen!:)
 

Liknande trådar

Äldre Chansar på att lägga tråden här, får flyttas om det är missvisande. Iallafall, vi har beställt en byggnad utav ett lokalt företag. Vid...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: Bluefish
·
Äldre För en tid sedan fick jag en förfrågan om att teckna två stycken blyertsporträtt till ett par med hundar. Vi kom överens om att jag...
2
Svar
30
· Visningar
5 669
Senast: Lemeie
·
Övr. Barn efter att ha läst att många använde fleeceregnställ åt sina små, så tänkte jag att: ja, ett sådant köper jag bums. Googlade och hittade...
2
Svar
21
· Visningar
2 387
Senast: Hyacinth
·
Utrustning Har nyss fått hem en Sommer allound. Tyvärr har ju företaget ljugit ihop det mesta om sadeln. Sadeln är i riktigt dåligt skick. Har...
Svar
11
· Visningar
1 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp