Vilken tur man inte förskottsbetalade

Mynta2

Trådstartare
efter att ha läst att många använde fleeceregnställ åt sina små, så tänkte jag att: ja, ett sådant köper jag bums. Googlade och hittade ett företag med kända märken till bra pris. läste igenom betalningsvillkorena NOGA, man kunde förskottsbetala eller få faktura. Jättebra tyckte jag och tog faktura eftersom jag inte hade fått pengar just då och tänkte jag skulle beställa snabbt. efter över 1 vecka får jag mail, tyvärr vi kan inte låta dig handla mot faktura. Ingenting annat stod. Jag har inga betalnmingsanmärkningar, men ringde ändå UC bara för att checka. Nej då, inga anmärkningar och detta företag hade inte ens gjort en upplysning på mig :confused:

ringde deras kundtjänst som naturligtvis hade telefonsvarare där svararen sa: Nu i oktober flyttar vi vårat lager så då kan vi inte ta emot samtal och du kan inte prata in efter detta meddelande...OKTOBER ? Det är ju snart december !?

Jaha, mailade dom...men får inget svar. Av ren nyfikenhet Googlade jag deras namn, och herreguud vad dåliga saker som kom upp. dom är bla på svarta listan, har kronofogdsskulder, kunderna får vänta flera månader på varor och när dom ska ha tillbaka pengar för retur kand et ta uppemot ett halvår.


Kunder har fått vänta från en till 11 månader för att få sina varor för att företaget har använt kundens pengar till nåt annat och inte kunnat betala sina räkningar till leverantörer, vilket betyder att de inte har kunnat beställa mera, och ändå skyller de hela tiden på att leverantören har leveranssvårigheter. Om kunden har returnerat varor eller hävt sitt köp efter en för lång väntan, har de fått vänta på sina pengar i evigheter, det finns fortfarande många som väntar. De har även skickat helt fel eller trasiga varor, troligen för att undvika för mycket likadana klagomål på internetforumen.

Dom lyfter pengar från Kreditor men skickar inga varor vilket får till följd att kunden får påminnelse...men inga varor :(


En person har väntat i över 3 månader på pengar, företaget skyller hela tiden på leveransförseningar från leverantören osv. Då lessnade persoenen och tog kontakt med leverantören som säger: att de inte har haft några leveranssvårigheter alls, och att de inte längre levererar till företaget (de inte har levererat något till dem på en lång tid) för att de inte har betalt sina räkningar till dem, och att företaget är påväg i konkurs.

ÄNDÅ uppdateras hemsidan hela tiden, dom skickar ut nyhetsmail mm mm...dom lurar medvetet barnfamiljer..BARA barnfamiljer blir drabbade för det riktar sig bara till dessa. Sån jäkla tur man inte fick ta faktura då. :angel:

När man skriver sånt här inlägg, kan man då skriva ut företagsnamnet ?? Nästa gång jag beställer hos för mig okänt företag ska jag nog Googla först. En stor miss där. Men hemsidan såg ju så proffsig ut. Ibland går man på allting ;)
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Jag tror jag vet vilket företag du pratar om, och jag tänker aldrig mer handla från dom. Jag valde också faktura och fick befräftelsemail på min beställning och att varan skulle levereras inom en vecka.

Väntade och väntade, efter ca 2 månade dök det upp en påminnelsefaktura, trots att varan alltså inte kommit. Mailade då och fick till slut svar att det blivit något fel och att jag kunde slänga faturan, inte ett ljud om vart varan va trots att jag frågade det i mailet. Mailade tillbaka och frågade vart varan var, den var försenad var allt jag fick till svart.

Läste i deras leveransvilkor och där stog det att om varan var försenad skulle det medellas direkt och man kunde då välja att avbeställa. Jag avbeställde efter att ha läst om att många haft problem.
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Om man inte får skriva ut så får du gärna Pm:a vilket företag det handlar om :)
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

kl

tips, kopiera lite av texten i första inlägget och googla så kommer företaget upp :D. Var det företaget jag trodde!

Jag har lärt mig att alltid googla företag som jag inte handlat från tidigare, pga egna erfarenheter av internetbutik som inte var så goda..
Arbetade i en butik som även hade internetbutik, ägaren misskötte detta otroligt mkt i slutet då företaget plötsligt skulle gå i konkurs. Vi i butiken fick ta smällen, dvs ta emot alla klagomål från kunder som inte fått sina varor, som betalat men ej fått pengar tillbaka etc. Så förstår verkligen kunderna som råkar ut för sådant här, det är inte roligt! (det komiska var att vi i butiken egentligen inte skulle ha med internetbutiken att göra, men chefen sjukskrev sig och överlät allt hos oss, vi var dessutom alla rätt nyanställda.. galet!)
Jag tar också alltid på faktura om jag inte handlat hos företaget innan, för säkerhetsskull.

det är sååå tråkigt att dessa misskötta butiker fortfarande får finnas kvar.. vill själv i framtiden öppna egen butik och då även kanske internetbutik, hoppas inte folk blir allt för avskräckta innan det.. :p
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Du får gärna PM:a mig också, beställer en hel del till ungarna på nätet och vill naturligtvis slippa sådant här :cool:
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Oj, var det så genomskinligt jag skrev ;) hi hi ! Trodde jag skrev hemligt och kryptiskt :angel:
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Det var det företag jag också gissade på. Jag har handlat några gånger därifrån och aldrig haft några problem. En gång fick jag fel vara men när jag påpekade detta skickade de den rätta + att jag fick behålla den fellevererade. Mitt senaste handlingstillfälle var dock för ett par år sedan så det har väl gått utför för dem. Tack för varningen för jag var inne på hemsidan igår och kollade på mössor.
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Oj jag kunde inte lista ut att de var dom! Både jag och mina vänner har handlat mycket där ifrån och jag har knappt hunnit trycka på skicka innan de stått ett paket vid dörren! Alltid betalat mot faktura.

Jag ska dit snart, eftersom mina föräldrar bor där de håller till. Ska jag gå och knacka på dörren ;)
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Har läst en hel del på familjeliv om detta företag. Tycker nog att moderatorn borde godkänna om företagsnamnet skrivs ut så att fler kan bli varnade? Det är ju knappast reklam för att fler ska handla.
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Har läst en hel del på familjeliv om detta företag. Tycker nog att moderatorn borde godkänna om företagsnamnet skrivs ut så att fler kan bli varnade? Det är ju knappast reklam för att fler ska handla.
Det är inte reklam, det är svartmålning...
Och sånt sysslar vi inte med här, även om tanken bakom är god.

/moderator, fast inte på barn...
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Dessa har jag beställt av tre gånger, senast för ca 7 månader sedan. Betalat med kort och fått varorna 2 dagar efter, men efter att läst på två andra forum om kunder som råkat illa ut har jag valt att inte beställa något mer av dem.
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Ojdå, jag som hört en massa bra om deras grejer. Buke och Google är bra att ha!
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Kan du PM:a även mej om detta företag?
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Kolla citatet i första inlägget, kopiera lite av det (kursiva) och googla så hittar du den sidan med namnet ;)
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Argh.... Jag saknar varor kom jag på... Har nu mailat, så håll tummarna!
 
Sv: Vilken tur man inte förskottsbetalade

Ja det var innan dom flyttade men mina kompisar har handlat av dom efter flytten oxå utan problem.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 311
Äldre Har beställt ett paket för drygt 2,5 vecka sedan. Har inte fått någon orderbekräftelse på mail som utlovas på hemsidan och ingen faktura...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: durachiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
940
Senast: cassiopeja
·
M
Ekonomi & Juridik Ska nu försöka få ner lite så ni förstår.. Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora. Sidan var lite luddig...
2
Svar
26
· Visningar
3 670
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp