kan hon bli med valpar ??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare putte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 992
P

putte

idag försvann våran lilla jackrussel tik.. hon springer aldrig annars någon annan stans än upp till grannen om hon rymmer men denna gången var hon inte där... vi letade och letade. i nysnön märkte man att en stor hund varit på gården.. och sen hittade vi Cissi (tiken som löper) med en bordercollie ( våran grannes som bor ca 2 km bort) vid en åker ... hanen är 14 år och de var borta i ca 20 minuter innan vi hittade dem.. kan han ha betäckt henne ?? kan där bli något med tanke på hans ålder ???

tacksam för svar..

Sv: kan hon bli med valpar ??

Ja det kan ju hunnit bli en parning.
Vet du på vilken dag din tik löper?

men du vet väl när din tik gick in i löp??? då är det ju bara att räkna efter vilket dygn hon är på, men oavsett så är ju chansen stor tt hon är parad.
ta henne till en vet och ge abortspruta eller kastrera tiken, så slipper du oroa dig om hon rymmer nästa gång hon löper ;)

Tesora

men du vet väl när din tik gick in i löp??? då är det ju bara att räkna efter vilket dygn hon är på, men oavsett så är ju chansen stor tt hon är parad.
ta henne till en vet och ge abortspruta eller kastrera tiken, så slipper du oroa dig om hon rymmer nästa gång hon löper ;)

Tesora

jaha ... ja hon började för ungefär 9 dagar sen.
nja vill ju inte kastrera henne då hon bara är 2 år och vi vill ju gärna ha valpar efter henne men då med en jackrussel...

jaha ... ja hon började för ungefär 9 dagar sen.
nja vill ju inte kastrera henne då hon bara är 2 år och vi vill ju gärna ha valpar efter henne men då med en jackrussel...

2 år är inte för ungt för att kastrera. Varför vill du ta valpar på henne?

Håller fö med övriga som skrivit, ta hunden till vet o fixa abortspruta.
Dessutom så kanske du lärt dig att man inte har en löptik okopplad.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 326
Senast: TantAgda
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 699
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 981
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 955
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka