Bukefalos 28 år!

kan inte spela upp .mp4-filer?

villagegirl

Trådstartare
Går det att byta filformat på en filmsnutt (filmat med vanlig digitalkamera) utan att filmen förstörs? Jag fick några filmer i formatet .mp4, och jag kan inte spela upp dem på min dator! I windows media player så säger programmet att den inte stöder det filformatet, i real player så blir det bara ljud och ingen bild, och i vlc så blir det en fryst bild (som iof ändras när jag testade att trycka på olika ställen i "time-linen") och bara ljud.

Vad kan det vara för fel? Och hur gör jag enklast för att kunna spela upp filmerna?
 
Sv: kan inte spela upp .mp4-filer?

Hmmmm! Ja det lät lite "surt" så att säga!

Själv har jag laddat ner ett mediaspelarprogram som heter BS-player, som har fungerat till alla mediefiler som jag testat hittills! Den är helt gratis att ladda ner som privatperson ach tar inte heller stor plats på datorn. Testa att ta ner denna spelare och prova med denna! :) Gör en sökning på Google så bör du kunna hitta sidan, då jag tyvärr inte har den i huvudet! :D

Lycka till!! :laugh:
 
Sv: kan inte spela upp .mp4-filer?

Tack för tipset, men det funkade tyvärr inte... Provade ladda ner bsplayer, men det funkar inte heller! Bilden går i slow motion, och ljudet är före (också i slowmotion). Blev precis likadant när jag testade på min mammas dator i Media Player Classic/Windows Media Player.
Gaaaah, vad är det som blir fel?!
 
Sv: kan inte spela upp .mp4-filer?

Attans också! :(

Hmmmmm! Du har Realplayer läste jag. Vet att Realplayer har ett konverteringsprogram som följer med! Har du provat att konvertera med det till ett format som datorn klarar av, så att säga?
 
Sv: kan inte spela upp .mp4-filer?

hon sa att vlc fryser bilden ;)

låter mer som filen är skadad :/ kan inte försöka exportera filen från kameran igen kanske? Eller om det går att konvertera om den till ett annat format?
 
Sv: kan inte spela upp .mp4-filer?

Oj, såg inte den raden. I såna fall är jag mer inne på din linje att filen är skadad, då brukar de bete sig sådär i VLC.
 
Sv: kan inte spela upp .mp4-filer?

Vet ej om filen är skadad, men jag lyckades iaf lägga upp den på youtube (även om det tog 136 minuter..:grin:), vilket var varför jag lånade minneskortet från början! Så det löste sig iaf! :)
 

Liknande trådar

M
IT & mobiler Har laddat över en film från mobilen till datorn, men jag kan inte öppna den. Får då ett felmeddelande som lyder: Det går inte att...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: hvala
·
IT & mobiler Jag har båda dessa program på datorn men har aldrig använt dem. Nu skulle jag vilja lära mig men jag får inte filmerna att fungera i...
Svar
0
· Visningar
1 105
Senast: Jate Volim
·
IT & mobiler Kan man på nått sätt ställa in internet så att den spelar upp alla videoklipp som man klickar på med Windows Media Player och inte VLC...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler behöver hjälp med att hitta ett pogram som kan klippa och ändra filmer som är av fil typen mp4 , ha massa filmer på pollen min i det...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp