Kan jag bli uppsagd?

När jag läser ditt inlägg ser jag en annan problematik än sjukskrivningen i sig. Det är de omfattande rättsprocesser som du skriver är som ett heltidsjobb och som tydligt påverkar din hälsa och därmed ditt arbete. Tänker att arbetsgivaren sannolikt kommer att ställa kravet att du drar dig ur eller avslutar dessa som en del i rehabarbetet. Med sådan omfattning som du beskriver så blir de närmast att betrakta som en bisyssla som påverkar din arbetsförmåga. Så om du inte redan har avslutat dem så är mitt råd att du kan presentera en plan för din arbetsgivare för hur de ska avslutas eller drivas på ett sätt som inte blir ett heltidsarbete för dig. Sjukskrivning i sig är inte grund för avslut av en anställning, men det hela kan kompliceras av vad som är grunden för sjukskrivningen - i sitt fall de omfattande rättsprocesser som du beskriver att du driver.
 
När jag läser ditt inlägg ser jag en annan problematik än sjukskrivningen i sig. Det är de omfattande rättsprocesser som du skriver är som ett heltidsjobb och som tydligt påverkar din hälsa och därmed ditt arbete. Tänker att arbetsgivaren sannolikt kommer att ställa kravet att du drar dig ur eller avslutar dessa som en del i rehabarbetet. Med sådan omfattning som du beskriver så blir de närmast att betrakta som en bisyssla som påverkar din arbetsförmåga. Så om du inte redan har avslutat dem så är mitt råd att du kan presentera en plan för din arbetsgivare för hur de ska avslutas eller drivas på ett sätt som inte blir ett heltidsarbete för dig. Sjukskrivning i sig är inte grund för avslut av en anställning, men det hela kan kompliceras av vad som är grunden för sjukskrivningen - i sitt fall de omfattande rättsprocesser som du beskriver att du driver.

Det kan dessutom vara en öppning till att få tjänstledigt på den tid som inte ska vara sjukskriven ett tag framåt (fast upp till arbetsgivaren) vilket kanske underlättar hela situationen. Med betoning på kanske.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 988
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig, jag befinner mig i en rejäl nedförsbacke när det kommer till jobb, hälsa och...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp