Kan jag ha bil?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare _FiA_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 364
Sv: Kan jag ha bil?

Kommer din pappa betala försäkring, vägskatt, besiktning, service, tvätt och däck? Reservdelar som torkarblad, glödlampor? Spolarvätska och olja? Parkering eller garageplats? Annars är det mer än bensinen du behöver räkna med.

Bilen kostar oavsett om du kör den eller inte, sen tillkommer bensinen för de mil du kör.

Om det är du som betalar bilen, tänk också på värdeminskningen, som gör att en bil du köpt för 30.000 kanske går att sälja för 10.000 efter två år.

Vägskatt ? Menar du fordonsskatt ? Värdeminskning beror i första hand på priset på bilen. Billig bil har låg värdeminskning.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 606
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 061
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 617
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI